Un avió de la companyia Lufthansa que volava de Frankfurt a Sevilla va viure un incident que podria haver acabat en tragèdia. Durant gairebé deu minuts, el vol va quedar sense cap pilot ni copilot a la cabina, tot i que els 199 passatgers a bord no es van adonar de la situació fins que es va fer públic el relat dels fets.
Segons l’informe oficial publicat aquest dijous per les autoritats espanyoles, el problema va sorgir quan el comandant, que estava volant el trajecte en un Airbus A321, va decidir fer una petita pausa per anar al lavabo. En aquest moment, el copilot es va desmaiar a causa d’un trastorn neurològic greu, deixant la cabina sense supervisió. Aquest trastorn, difícil de diagnosticar prèviament, va provocar una pèrdua de consciència immediata i sense advertència.
El vol continua en pilotatge automàtic, però la situació es torna crítica
Tot i que l’avió va continuar el seu recorregut gràcies al sistema de pilotatge automàtic, la gravetat de la situació no es va fer evident fins que el comandant va intentar tornar a la cabina i no va poder accedir-hi. Després d’introduir el codi de seguretat diverses vegades, va començar a sospitar que alguna cosa no anava bé. La tripulació va intentar contactar amb el copilot a través del sistema d’intercomunicador, però tampoc va obtenir resposta.
En aquest moment, el comandant va activar el codi d’emergència per accedir a la cabina. Afortunadament, el copilot va recuperar la consciència i va poder obrir la porta. Un metge que viatjava entre els passatgers va intervenir per estabilitzar-lo, mentre l’avió es desviava cap a Madrid per garantir que el copilot rebés atenció mèdica immediata.
Tot i que l’incident es va resoldre sense més complicacions, la gravetat de la situació va portar els investigadors a recomanar a l’Agència de Seguretat Aèria de la Unió Europea (EASA) que es revisessin els protocols en cas de deixar un sol membre de la tripulació a la cabina, fins i tot en les breus pauses per anar al lavabo.