La futbolista internacional Jenni Hermoso ha compartit aquest divendres a les seves xarxes socials diversos àudios carregats d’insults i amenaces que ha rebut després de denunciar el petó no consentit de l’expresident de la Federació Espanyola de Futbol, Luis Rubiales. La jugadora, una de les figures més visibles del moviment ‘Se acabó’, ha volgut exposar aquesta situació per cridar l’atenció sobre la indefensió que viuen moltes dones davant d’actes d’assetjament i violència verbal.
En la publicació al seu perfil d’Instagram, Hermoso inclou un àudio en què un usuari la insulta amb termes sexistes i l’assenyala per haver denunciat Rubiales, qüestionant-ne la vàlua com a futbolista i llançant missatges plens de masclisme i odi: “No serveixes per a res”, “aneu a la cuina”, i altres desqualificacions que menystenen el seu treball com a esportista d’elit. L’assetjador també afegeix amenaces com “si t’agafo…” i fa comentaris denigrants sobre la seva carrera.
Davant d’aquests atacs, Jenni Hermoso ha reflexionat en el seu missatge sobre la falta de protecció que moltes dones pateixen en situacions similars: “A mi això no m’afecta. Però qui són les persones que ens poden protegir d’aquest tipus d’actes?”, es pregunta. Hermoso alerta sobre la indefensió de moltes dones que no compten amb la visibilitat ni els recursos que té ella: “Quantes persones se senten intimidades cada dia? Quantes estan exposades a aquest tipus de persones caminant lliures pel carrer?”
El cas de Jenni Hermoso ha estat un punt d’inflexió en la lluita contra el masclisme en el món de l’esport. Juntament amb altres jugadores de la selecció espanyola, Hermoso ha participat en un documental que s’estrenarà el pròxim 1 de novembre a Netflix. En aquest documental, jugadores com Alexia Putellas, Aitana Bonmatí, Irene Paredes o Olga Carmona relaten les seves experiències després de l’incident amb Rubiales durant la final del Mundial celebrada a Sydney el 2023.
El moviment ‘Se acabó’ ha estat un símbol de protesta contra la violència masclista i les desigualtats en el món del futbol femení, i ha rebut el suport de nombroses figures del panorama esportiu i social. Tot i això, Hermoso adverteix que encara queda un llarg camí per recórrer en la lluita per la igualtat i la protecció de les dones.