La policia ha detingut un constructor que explotava laboralment ciutadans marroquins que es trobaven en situaci贸 administrativa irregular a la ciutat de Melilla, tres dels quals menors no acompanyats (MENA).
Segons ha informat aquest dijous a Europa Press un portaveu de la Prefectura Superior de Policia, la intervenci贸 va comen莽ar el dia 17 d’octubre passat, a la barriada d’El Industrial, quan una dotaci贸 de la Policia Local es va adonar que quatre individus sortien d’un edifici i treien runes d’una obra.
Realitzades les primeres indagacions, aquestes van determinar que havien estat contractats per treballar a l’脿tic de l’edifici en una obra de gran envergadura, sense cap mena de contracte de treball, prometent-los l’ocupador cent euros a cadascun per quatre dies de feina. Aix貌 no obstant, nom茅s els van donar 290 euros a repartir entre tots quatre, cosa que va provocar discussions i enuig entre ells.
El portaveu policial ha explicat que una vegada identificats van resultar que tres eren menors d’edat acollits al Centre de Menors de la Pur铆ssima, i l’adult estava acollit al CETI, per la qual cosa van ser traslladats als seus respectius centres i van declarar a la Prefectura Superior de la Policia Nacional.
La Unitat Contra les Xarxes d’Immigraci贸 Il路legal i Falsedats Documentals (Ucrif) de Melilla es va fer c脿rrec en aquells moments de la investigaci贸 i “aconsegueixen identificar plenament l’ocupador, que va resultar ser administrador 煤nic d’una empresa del ram de la construcci贸, si b茅 no t茅 de treballadors donats d’alta des de l’any 2022″.
Gr脿cies als testimonis de les v铆ctimes, la Ucrif ha pogut determinar que feien tasques de construcci贸 i que l’ocupador era coneixedor de la situaci贸 administrativa i personal de tots ells, sabent que no tenien mitjans de vida tant al Marroc com a Melilla i聽de la seva situaci贸 de necessitat.
Aix貌 era aprofitat per l’empresari per reclutar a les v铆ctimes oferint-los ocupaci贸 sense alta a la Seguretat Social ni contracte de treball i quantitats de diners rid铆cules que, per a m茅s inri, no arribava a abonar 铆ntegrament.
Pel que fa a les condicions laborals, la citada font ha subratllat que les v铆ctimes iniciaven la seva jornada a les 11.00 hores, perllongant-se fins al vespre, amb un petit descans per menjar, sense material ni roba de treball adequada i sense estar subjectes a cap contracte laboral, cobertura sanit脿ria ni cap altre dret dels reconeguts als treballadors.
La Policia Nacional, arran d’aquests fets, ha procedit a la detenci贸 de l’ocupador per l’explotaci贸 laboral de quatre ciutadans marroquins, tres dels quals s贸n menors tutelats i l’altre sol路licitant d’asil a Melilla.