Commoció per la mort de l'Àlex, de 13 anys: "Tranquil·la, mare, que és molt bon home"

El noi hauria estat atacat amb un bat de beisbol i un ganivet durant una visita al seu amic a casa del seu pare

25 de gener de 2026 a les 20:19h
Actualitzat: 25 de gener de 2026 a les 20:42h

La mort violenta d’Alex, un noi de tretze anys, ha commocionat profundament Sueca (Ribera Baixa) i ha obert una investigació judicial complexa per aclarir les circumstàncies d’un crim sense precedents al municipi. El presumpte autor és Juanfran M. F., de 48 anys, pare d’un amic del menor, que es va presentar voluntàriament a la caserna de la Guàrdia Civil només una hora després dels fets per confessar l’assassinat.

Segons recull el diari 'Las Provincias', els fets es van iniciar la tarda de dissabte, quan el menor va dir a la seva mare que anava a casa d’un amic per ajudar-lo amb un programa informàtic. Segons expliquen fonts properes a la família, la mare va tenir un mal pressentiment i va intentar impedir que hi anés, ja que mai no li havia inspirat confiança el pare del noi. Abans de marxar, però, el menor va intentar tranquil·litzar-la amb una frase que ara pren un sentit tràgic: "Tranquil·la, mare, que és molt bon home". El noi va sortir de casa cap a les 17.30 hores.

 

L'autor del crim confessa a la Guàrdia Civil

Una hora més tard, cap a les 18.30 hores, el presumpte homicida es va presentar a les dependències de la Guàrdia Civil de Sueca amb la roba tacada de sang i va demanar als agents que el detinguessin. Segons fonts policials, l’home va confessar els fets de manera directa amb una frase colpidora: "He matat l’amic del meu fill de tretze anys". Immediatament després, el carrer Trinquet Vell, on s’haurien produït els fets, va quedar acordonat i ple de patrulles de la Guàrdia Civil i de la Policia Local.

El crim s’hauria produït al domicili del detingut, on viu amb els seus dos fills, de tretze i set anys, dels quals en té la custòdia. En un primer moment es va valorar la possibilitat que els menors haguessin discutit mentre jugaven a la videoconsola, però aquesta hipòtesi ha estat descartada pels investigadors.

La investigació ha estat assumida pel macroequip de Policia Judicial d’Almussafes, integrat per agents d’aquest municipi, de Sueca i de Tavernes de la Valldigna. Una de les línies d’investigació apunta als conflictes personals que el detingut mantenia amb la seva exparella, mare dels seus fills. Els pares de la víctima eren amics d’ella, però els investigadors no troben cap justificació al fet que l’home descarregués la seva violència contra un menor aliè a aquesta situació.

 

Antecedents per violència masclista

Fonts veïnals asseguren que, després de la separació, el comportament del detingut havia canviat de manera notable. Algunes d’aquestes fonts apunten que hauria intentat condicionar els seus fills perquè denunciessin la mare per presumptes maltractaments. L’home té antecedents per violència masclista relacionats precisament amb la seva exparella.

Durant hores, la Guàrdia Civil va mantenir acordonada la zona mentre agents de Criminalística feien una inspecció minuciosa de l’habitatge. A l’interior s’hi van intervenir un ganivet i un bat de beisbol, presumptes armes utilitzades en el crim, així com mostres biològiques de la sang trobada i de la roba que portava el detingut en el moment de la confessió.

El veïnat de Sueca expressava incredulitat i dolor davant del que havia passat. Sobre la família de la víctima, tots coincidien a descriure’ls com a persones molt estimades al poble. La parella té un altre fill d’onze anys. Alguns veïns afirmaven que "no es mereixen això, perdre un fill i d’aquesta manera, no hi ha dret", mentre que d’altres asseguraven que "estan destrossats" o reconeixien que "és molt fort, no pensàvem que hagués estat Juanfran", tal com recull 'Las Provincias'.

Cap a les 22.30 hores, la comissió judicial va procedir a l’aixecament del cadàver, que presentava lesions per arma blanca, i el cos va ser traslladat a l’Institut de Medicina Legal de València, on aquest dilluns se li practicarà l’autòpsia. El cas ha quedat en mans del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de Sueca, que haurà de determinar les responsabilitats penals d’un crim que ha sacsejat tota la comunitat.