Dilluns, 21 d'abril de 2025
És notícia

Canvis al carnet de conduir: els menors de 17 anys ja podran conduir

Avatar photo

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha anunciat que aquest any 2024 es modificarà el reglament de circulació de manera que es permetrà la conducció acompanyada des dels 17 anys, una mesura que ja està vigent en altres països europeus com França o Alemanya.

Es tracta d’una regulació pactada pels països membres de la Unió Europea, on es va acordar que els menors d’edat puguin començar a conduir cotxes a partir dels 17 anys, després de superar l’examen corresponent, i sempre que ho facin acompanyats d’un major de 24 anys que tingui el carnet des d’almenys cinc anys.

Segons la norma aprovada en altres països com Alemanya o França, per a obtenir el permís provisional els joves hauran d’haver aprovat l’examen teòric i haver superat 20 hores de classes pràctiques a autoescola.

Aquesta és una de les mesures amb les quals la DGT pretén reduir la sinistralitat en les carreteres espanyoles, en les quals van morir l’any 2023 un total de 1.145 persones, segons el balanç provisional de sinistralitat en les carreteres facilitat aquest dijous per la DGT.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’aeroport d’Andorra-La Seu estrena la nova ruta a Palma

Notícia següent

Activat el pla VENTCAT per fort vent durant el cap de setmana

Notícies relacionades