Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Pere Segura: “En algun moment ens haurem de posar d’acord per no perdre la inversió del Hard Rock”

Parlem amb Pere Segura, alcalde de Vila-Seca des del 2019. Amb projectes molt importants sobre la taula per acabar de coordinar abans o després de les següents eleccions. Ens explica com està tot i analitzem la campanya d’estiu, tenint la pineda com a principal al·licient turístic.

Vila-seca està just en el centre de grans projectes, sobretot en concordança amb el Port de Tarragona i Repsol, els projectes que es financen amb els fons Cal·lípolis Next Generation.

 

– Com està Vila-Seca després del primer estiu post pandèmia?
En general, no només a Vila-Seca, ha estat un molt bon estiu. Hem tornat a la represa de la normalitat, hi ha hotels pràcticament plens. Després de 2 anys d’una etapa complicada per aquest sector sobretot, podríem dir que ha estat un estiu com els d’abans. Els sectors de l’Hostaleria i l’Hoteleria han estat els més afectats, són els que les restriccions es van aixecar més tard i han anat a remolc.

 

– Com han estat els números de turistes?
En números pràcticament com el 2019, però aquest estiu hem patit també les conseqüències de la guerra. Nosaltres rebíem molt turisme rus que aquest any lògicament no han vingut. A part del turista nacional, enguany hem rebut molt britànic i francès.

 

– Encara tenen refugiats d’Ucraïna?
Vam tenir bastants si, van anar als hotels de Vila-Seca. Els hotels es van coordinar amb la Generalitat i amb l’Estat per acollir-los. I ara ja han marxat quasi tots.

 

– Com està el projecte del camp de futbol? Ja tenen finançament?
La reforma de l’Estadi Municipal s’ha fet amb un equipament multidisciplinari i amb un model de diferents infraestructures. Aquest projecte rondava els 15M d’euros, i la primera fase serà ara abans d’acabar l’any, amb uns 2,6 M. Hem d’acabar de redactar els projectes, licitar-los i els començarem a principis de l’any vinent. Tot seguit es redactaran els projectes de les següents fases d’aquesta gran inversió en l’àmbit esportiu. Es podria dir que és una de les grans inversions que ha fet la ciutat.

 

– A part d’aquest projecte esportiu, teniu alguna cosa més en cartera?
Està el passeig de la Pineda que seran uns 8,5 M d’euros. Aquest projecte encara està en fase d’aprovació per la part de Costes. Després està el projecte del Next Generation amb 5M destinats a millorar l’oferta turística i fent-la més sostenible, diversificant-la amb infraestructures que han de veure amb la platja. Com per exemple els serveis que es donen, els equipaments que s’inclouen, aspectes que han de veure amb el lleure familiar… Tot això ronda els 2M.

Després també estem en procés de desenvolupar a la ciutat les noves tecnologies i ‘smart city’. Volem amb això generar un vincle i apropar-ho a la ciutadania i als que ens visiten.

 

– Per quan es preveu que estigui acabat el projecte Cal·lípolis?
Aquest projecte és molt ambiciós. Té moltes fases que no són senzilles ni a curt termini. Algunes si, com pot ser el passeig de la Pineda, si tot va bé s’iniciaran les obres a meitat del 2023. Entre l’aprovació i la licitació jo calculo que l’inici serà al final de l’estiu. Un altre projecte dins d’això és la Xarxa Natura 2000 que també està en fase de finalització i licitació. Després està la Zona d’activitats Logístiques que està en fase d’entrega de projectes. Està també el tema del contradic del Prats, és una mica més complex això. A banda de fer els projectes hi ha un tràmit ambiental que és més lent i complicat de resoldre. Aquest és un projecte que hauria de veure la llum a molt trigar en 4 a 8 anys. Serà una transformació increïble de tot l’àmbit.

 

– Com estan les conversacions amb Salou de cara al projecte Hard Rock
Inexistents, no en tinc de converses. Quan hem intentat veure’ns és impossible. La seva posició és clara, i la nostra també. Nosaltres ho tenim claríssim respecte a la part equitativa, de què sigui un projecte just i equilibrat. La nostra posició és molt ferma, i som optimistes perquè en algun moment ens haurem de posar d’acord per no perdre aquest tipus d’inversió. No és només amb Salou, hi ha altres projectes que s’han d’acabar de definir i tampoc ens posem d’acord amb el director, la qual cosa també estem treballant amb la Generalitat per a aclarir-nos tots plegats. És un projecte no només important en l’àmbit econòmic sinó que al carrer la gent ho ha de veure positiu, i això s’ha de treballar, sobretot en la sensibilitat a escala ambiental i de mobilitat. Hi ha moltes qüestions a discutir en molts àmbits, no només amb Salou.

 

– El projecte tramvia ja és una realitat?
Amb això estem molt contents amb el compromís de la Generalitat, perquè agafi la batuta de decidir fer això aquí. Jo crec que el Departament té un deute històric amb aquestes terres.  A Catalunya tenim un molt bon sistema ferroviari, però concretament aquí a la província de Tarragona crec que estem una mica desorganitzats. Posar ordre quan les coses es fan regulars d’origen amb infraestructures que tenen una dotació a llarg termini és complicat. Crec que amb aquest projecte que ha estat discutit, però que és molt important per tots, perquè comencem a articular i fer altres projectes complementaris per a que en un futur, juntament amb l’estació intermodal, la gent de la província tingui un transport de qualitat. El resultat final és que la gent deixi el seu transport i agafi el transport públic.

 

– L’estació llavors es posarà al centre del poble i no com a Tarragona?
Això és una qüestió que té a veure amb l’adaptació que té la ciutat. La situació de Tarragona és complexa, ha passat de tenir els trens passant per davant de la costa amb un àmbit que li ha restat més que sumat. Les reivindicacions històriques també han estat importants, això els hi ha implicat un replantejament. La idea de portar-lo allí no va ser dolenta, però s’havia d’haver fet millors connexions. Aquest és més l’objectiu que el fet d’on estigui l’estació. Nosaltres no som Barcelona, som un conjunt de ciutats. La nostra Diagonal és la nacional 340, s’ha de cuidar els barris de Ponent en el cas de Tarragona. Per això el Tramvia que va proposar l’Ajuntament des del principi nosaltres el recolzem.

 

– La Zona d’Activitats Logístiques del Port també toca Vila-seca de ple, com va afectar la vaga de fa unes setmanes?
Sí que ens va afectar, és bastant anòmal que hi hagi tants vaixells parats fora de port perquè algunes vegades fan accions incíviques. No tots, però alguns si, alguns no compleixen norma i això de vegades genera haver d’avisar al servei marítim per contaminació d’aire. Estar tant de temps els vaixells a alta mar i no poder descarregar i filtrar els serveis que els hi proporcioni el port. Això és una situació crítica que no només afecta el port, a l’economia, a les empreses… i crec que des de la voluntat per part nostre de l’Ajuntament, és que s’arribi a un acord per les dues parts, encara que hi hagi d’haver alguna cessió per alguna part. Sí que demano la màxima sensibilitat perquè al final els problemes dels col·lectius o d’uns sectors o d’uns empresaris s’acotin a l’àmbit propi seu, que no generin coses que siguin dolentes pel medi ambient, per molts sectors econòmics… Perquè tampoc és just pels altres.

 

– Quins projectes li queden per finalitzar la legislatura?
Nosaltres som molt transparents amb tots els projectes que volem desenvolupar, estan molt definits. Segurament hi haurà alguna qüestió més de caràcter que definirem més endavant, forma part de les reflexions internes del govern. Però crec que per davant l’Ajuntament té molta feina amb els projectes que he comentat, i tots els projectes que s’estan desenvolupant d’altres àmbits que són iguals o més importants. S’està parlant d’un projecte polilleuger, s’està treballant en un projecte de creacions de comunitats energètiques amb els fons europeus, que són pocs diners. S’ha comprat patrimoni i s’han desenvolupat equipaments nous… Hi ha reptes importantíssims que haurem d’afrontar els pròxims anys, però també els recursos són limitats. Això també ha de marcar, perquè l’Ajuntament de Vila-Seca és un ajuntament senzill d’una ciutat petita que està ben administrada i que té uns recursos que pot fer front a determinades visions o projectes per a la ciutadania, però que són molt importants. Projectes com he comentat de 18M, no es digereix, el pressupost de l’Ajuntament és de 4 a 35 M, per tant, es fa a compte de generar estalvis per a poder després treure aquests tipus d’inversions. No pots anar fent aquest tipus d’inversions cada any, s’han de poder fer d’una manera tranquil·la, atenuada i desenvolupada en el temps per no condicionar les polítiques del dia a dia que també són importantíssimes per la gent. Crec que el marc de ciutat està clar i ara és desenvolupar-lo.

 

– Què li ha impulsat en tornar-se a presentar?
M’han de voler els companys, la idea és analitzar-lo i treballar-ho i si tot va bé poder encapçalar aquest projecte que em fa molta il·lusió i que a més si ho fas des de l’estima i l’amor a la teva ciutat.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Troben el cos d’un noi de 16 anys mort en una sèquia soterrada

Notícia següent

Incendia un cotxe amb la seva exparella i el seu fill a dins, a l’Ampolla

Notícies relacionades