Dimecres, 15 de gener de 2025
És notícia

Marta Vilalta defensa una “Catalunya políticament lliure, econòmicament pròspera i socialment justa”

Avatar photo
La diputada d’Esquerra Republicana de Catalunya al Parlament va participar en un acte en homenatge a Francesc Macià
marta-vilalta-francesc-macia

La diputada d’Esquerra Republicana de Catalunya al Parlament, Marta Vilalta, va participar ahir a l’acte d’homenatge institucional al President Francesc Macià, que es duu a terme anualment a les Borges Blanques en l’aniversari de la seva defunció el dia de Nadal de 1933 on va assenyalar que ‘la millor manera d’homenatjar-lo és fer-ho aquí, a la seva terra, a les Borges Blanques, davant d’aquest magnífic Espai Macià i fer-ho també refermant el nostre compromís amb el seu llegat, amb els seus ideals, amb els seus anhels i conjurant-nos tots i totes plegades un any més’.

Per la republicana és imprescindible adquirir aquest compromís de seguir el llegat del president Macià des dels valors republicans, la catalanitat, el patriotisme, la persistència i la resistència en la lluita, però tot focalitzat en un horitzó compartit col·lectiu ‘que m’atreviria a dir que encara ara ens conjura, ens aplega i el defensem la major part d’aquest poble aquest anhel d’una Catalunya políticament lliure, econòmicament pròspera, socialment justa i espiritualment gloriosa’.

En aquest sentit, Vilalta ha reivindicat la necessitat de continuar lluitant per assolir aquests objectius en un context com l’actual on, a banda de totes les injustícies, desigualtats i incerteses, ‘veiem com creix l’amenaça a tot arreu i també a casa nostra, a Catalunya, de les extremes dretes, de les demagògies, dels populismes i d’aquells que fins i tot van en contra de la mateixa democràcia i de les mateixes institucions’.

De la mateixa manera, ha estat taxativa en afirmar que continuar lluitant vol dir, per exemple ‘defensar la llengua catalana amenaçada com està per totes bandes; posar fi a l’espoli fiscal i fer realitat el nou finançament singular per a Catalunya; que s’acabi d’implementar l’amnistia perquè no hi hagi ni més exiliats, ni presos polítics, ni ningú amenaçat per una repressió injusta al nostre país o que hi hagi oportunitats a les nostres terres i que s’aprovi l’Estatut dels Municipis Rurals, perquè al món rural també tinguem totes les oportunitats de viure i de construir el nostre projecte de vida com ens mereixem’.

La causa de Catalunya és la causa de la democràcia, ha continuat la diputada d’Esquerra Republicana abans d’afegir que seguir lluitant ‘també vol dir seguir fent possible el nou referèndum que ens ha de permetre, des de la democràcia i des de les urnes construir la República Catalana que tots volem’.

‘Encara que ens pugui semblar complicat és en aquests moments, més que mai, que cal mirar amb esperança també com va fer el president Macià i seguir endavant i continuar lluitant per aquests ideals dels drets, de la justícia i la llibertat que ell ens va ensenyar’, ha conclòs Marta Vilalta.

En l’acte d’homenatge al president Macià, que va comptar entre altres, amb una intervenció del president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, també hi van participar altres càrrecs electes i orgànics de la secció local de les Borges Blanques, de la Federació comarcal de les Garrigues i de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Continuen buscant a Laura Camila, una noia de 13 anys desapareguda

Notícia següent
vaga-escombraries-baix-penedes

La plantilla de PreZero desconvoca la vaga de recollida d’escombraries al Baix Penedès

Notícies relacionades