Dijous, 15 de maig de 2025
És notícia

Unes 700 persones desfilaran pels carrers de Lleida amb motiu de la Festa de Moros i Cristians

Avatar photo
El bàndol moro s’adjudicarà la batalla al pont Llevadís, una nova ubicació per les obres a la porta dels Apòstols
Festa Moros i Cristians Lleida presentació 2025
Presentació de la 29a Festa de Moros i Cristians de Lleida

L’Associació de la Festa de Moros i Cristians de Lleida escalfa motors per a una nova edició del cap de setmana fester, els dies 17 i 18 de maig. Està previst que prop de 700 persones desfilin pels carrers de la capital del Segrià durant la gran entrada de gala el diumenge a la tarda. La batalla, que enguany culminarà amb la conquesta del bàndol moro, s’ubicarà en aquesta ocasió a la zona del pont Llevadís per les obres a la porta dels Apòstols, segons han explicat aquest dimarts els organitzadors. El president de l’entitat, Josep Lluís Gàzquez, ha anunciat que de cara a l’any vinent preparen l’edició d’un llibre commemoratiu del trentè aniversari de la Festa de Moros i Cristians que en recollirà la història i els antecedents coneguts.

Seguint la tradicional alternança de vencedors i vençuts en aquesta festa, en la 29a edició de la festa el bàndol moro tornarà a conquerir la ciutat i posarà fi a l’ocupació cristiana durant el darrer any. L’espectacle de la gran batalla a la Seu Vella se celebrarà el diumenge a les 21.30 amb la direcció artística a càrrec de Ramon Caballol i la companyia SAC Espectacles.

Pel que fa als autors dels textos, les Ambaixades han estat escrites enguany pel periodista i director de La Mañana, Francesc Guillaumet, mentre que els diàlegs de la batalla final són de l’escriptor i tecnòleg, Josep Clotet. Pel que fa a les bandes, n’hi haurà cinc i s’estrenarà a Lleida la Banda Associació Musical Verge de l’Ermitana de Peníscola. A més, Ilerband comptarà amb més de 40 músics, el doble del que és habitual, coincidint amb els 15 anys de la banda de carrer.

Josep Lluís Gàzquez ha explicat que cada any compten amb la participació de més agrupacions culturals i de cultura tradicional com diables, esbarts, ball de bastons, escoles de música o dansa, “amb moltes ganes de sortir al carrer amb nosaltres i ens satisfà molt aquest interès del moviment de la cultura popular de Lleida”.

Per la seva banda, el regidor de Festes, Xavier Blanco, ha elogiat les singularitats de la festa lleidatana respecte a les que se celebren al País Valencià. La presentació de la 29a edició de la festa també ha comptat amb la participació del Caid moro, Fernando Marqués, i de l’abanderada cristiana, Irene Giné.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
El barranc de la Trinitat, un dels indrets que formarà part del futur Parc Natural de les Muntanyes de Prades

Primeres al·legacions al futur Parc Natural de les Muntanyes de Prades

Notícia següent
SAMUR Madrid

Atropellament mortal d’un nen de 6 anys, quan corria darrere d’una pilota

Notícies relacionades