El mercat immobiliari català va mantenir el dinamisme durant l’agost malgrat el descens habitual respecte al juliol. A Catalunya es van formalitzar 8.407 compravendes d’habitatges, un 10,3% més que en el mateix mes del 2025, segons les dades publicades aquest dilluns per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
Es tracta de la xifra més elevada en un mes d’agost des del 2022 i de la segona més alta des del 2007. Fa quatre anys s’havien registrat 8.700 operacions durant el mateix mes. Respecte al juliol d’aquest any, en canvi, les compravendes van disminuir un 16,5%.
L’obra nova registra la millor dada en 16 anys
L’augment més destacat correspon als habitatges nous. Durant l’agost se’n van vendre 1.680, gairebé un 13% més que un any abans. Aquesta és la xifra més elevada d’obra nova registrada en un mes d’agost des del 2010.
El mercat de segona mà continua concentrant la major part de l’activitat. Es van formalitzar 6.727 operacions, un 9,7% més que l’agost de l’any passat. Només el 2022, amb 7.317 compravendes, es va registrar un volum superior en aquest mes.
Gairebé 700 habitatges protegits venuts
L’habitatge protegit també presenta un dels increments més pronunciats de l’estadística. A l’agost es van formalitzar prop de 700 compravendes, davant de les 388 del mateix mes del 2025, fet que representa un augment aproximat del 80%.
Pel que fa als habitatges de mercat lliure, les operacions van créixer un 6,6% interanual.
Tarragona lidera el creixement entre les demarcacions
Les quatre demarcacions catalanes van registrar més compravendes que un any enrere, tot i que amb ritmes diferents. Tarragona va presentar l’increment percentual més elevat, amb un 14,4% més d’operacions. L’obra nova va experimentar un salt especialment destacat, amb un creixement del 83% respecte a l’agost del 2025.
A Barcelona, les compravendes totals van augmentar un 10,7%, tot i que les d’habitatges nous van retrocedir un 2,63%.
Lleida va registrar un creixement global del 6,8%, amb un 23,6% més d’operacions d’obra nova, mentre que Girona va presentar l’augment més moderat, del 5,75%. En aquesta última demarcació, però, les vendes d’habitatges nous van créixer gairebé un 29%.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
