Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
El violent episodi de pluges que afecta Catalunya ja ha deixat almenys dues víctimes mortals i una persona desapareguda aquest diumenge, mentre continuen les incidències provocades per les inundacions, la crescuda dels rius i les afectacions a la mobilitat. Les precipitacions han superat els 240 litres per metre quadrat en alguns punts del Vallès Oriental i el Maresme i han batut rècords de les últimes dues dècades.
Una de les víctimes mortals és un home que ha perdut la vida al Càmping Internacional Costa Brava de Tordera després que cedís un mur a l'interior de les instal·lacions. Els Bombers han rebut l'avís a les 08.11 hores. El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha lamentat la mort i ha traslladat el condol als familiars de la víctima.
Al mateix temps s'ha confirmat una segona víctima mortal a Montornès del Vallès. Els Bombers han localitzat el cos d'un home mentre buidaven un garatge que havia quedat completament inundat. La seva família havia avisat que no aconseguia localitzar-lo. L'emergència s'havia comunicat a les 07.13 hores i quatre dotacions han participat en l'operatiu.
A més, els equips d'emergències mantenen activa la recerca d'una persona desapareguda a la riera de Pineda.
Així baixava la riera de Pineda de Mar a primera hora del matí: és una de les poblacions més afectades pel temporal al Maresme https://t.co/WYfTotGpi8 pic.twitter.com/nNM4uRrlWW
— 3CatInfo (@3CatInfo) October 4, 2026
Rius i rieres, sota vigilància
La situació hidrològica continua sent un dels principals punts de preocupació. Protecció Civil ha alertat del creixement intens de rius i rieres al Vallès Oriental, especialment del Mogent i la riera de Tenes.
L'Agència Catalana de l'Aigua ha activat avisos per risc hidrològic davant la superació dels llindars de perill. El Besòs ha registrat a Santa Coloma de Gramenet un pic de 937 metres cúbics per segon a les set del matí, mentre el Ripoll també ha superat el llindar d'alerta a l'altura de Montcada i Reixac.
Mare de déu senyor el Besòs a Santa Coloma pic.twitter.com/hoeg3wDkrd
— Toni O+O+0 (@catalaMaulet) October 4, 2026
La situació del Besòs ha portat Protecció Civil a enviar un ES-Alert als mòbils de Montcada i Reixac, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs i Barcelona. A la població propera al riu se li ha demanat que, en cas d'arribada de l'aigua, pugi a les plantes superiors dels edificis i eviti soterranis, zones baixes, lleres i accessos al Parc Fluvial.
També s'ha enviat un altre ES-Alert al Vallès Oriental, el Maresme i el litoral fins al Baix Empordà per advertir de possibles incidències greus. Protecció Civil insisteix a evitar els desplaçaments i mantenir les precaucions mentre duri l'episodi.
Sabadell sembla l Ebre. @alexmegapc @P4Estacions pic.twitter.com/2NJeskjS91
— Erik Aser (@anxamom) October 4, 2026
Prop de 250 litres a Granollers
Les acumulacions de pluja han estat extraordinàries. Fins a les sis del matí, Granollers havia registrat gairebé 248 litres per metre quadrat, Mataró 244 i Cabrils 231.
També s'han superat els 200 litres al Puigsesolles, amb 202, mentre que a la Roca del Vallès se n'han acumulat 194. A Barcelona, l'observatori del Raval ha registrat 192 litres i el de Zona Universitària, 173.
Altres registres destacats són els 175 litres de Viladrau, els 172 de Sabadell i els 168 de Dosrius. La intensitat de la precipitació també ha estat excepcional: a Granollers han caigut 68 litres per metre quadrat en només mitja hora.
@3CatInfo
— Sergi Fuentes (@Fuuenteess) October 4, 2026
Malgrat de Mar, 8:15h. pic.twitter.com/P0QCJTKG7v
L'episodi ja ha deixat registres històrics. Només amb la pluja acumulada dissabte, l'observatori del Raval de Barcelona va viure el dia més plujós dels últims 20 anys, amb uns 190 litres, mentre que l'observatori del Museu de Badalona va registrar la jornada més plujosa dels últims 21 anys, amb 152 litres.
L'alta velocitat, suspesa a Barcelona
El temporal també està provocant importants afectacions ferroviàries. La sortida dels trens d'alta velocitat des de Barcelona-Sants està suspesa des de l'inici del servei per causes operatives.
Els combois que tenien Barcelona com a destinació estan finalitzant el recorregut a l'estació de Camp de Tarragona. Entre els serveis afectats hi ha un tren d'alta velocitat Figueres-Madrid previst a les 05.28 hores, un Euromed Barcelona-Figueres de les 06.40 i un AVE Madrid-Barcelona de les 06.27, que ha finalitzat el trajecte al Camp de Tarragona.
Diversos trens han modificat la seva programació perquè les sortides es facin a partir de les dotze del migdia. Renfe està comunicant els canvis a les persones afectades i ha habilitat modificacions i devolucions gratuïtes dels bitllets.
🌊 La riera de Blanes es desborda pel centre de la ciutat ⚠️
— Projecte 4 Estacions (@P4Estacions) October 4, 2026
📸: @meblanch #Projecte4Estacions
pic.twitter.com/BKIMmWvREl
Carreteres tallades i mobilitat complicada
Les carreteres de l'àrea metropolitana de Barcelona i del Vallès també acumulen nombroses incidències. Entre les vies afectades hi ha la C-17 entre Ciutat Meridiana i Montcada i Reixac per inundacions i la C-60 a la Roca del Vallès per despreniments.
També s'han produït talls a la BV-1462 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès, la B-500 entre Sant Fost de Campsentelles i Tiana, l'N-150 a Terrassa, la C-1413a a Sentmenat, la C-352 entre les Franqueses del Vallès i Canovelles i la C-1415c a la Roca del Vallès. La C-16 també s'ha vist afectada per esllavissades a la zona de Sant Cugat.
Salvador Illa ha advertit que la situació encara no està resolta i que el temporal es desplaça ara cap a les comarques gironines. El president ha demanat “no abaixar la guàrdia” i seguir les indicacions de Protecció Civil durant les pròximes hores.