Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
El temporal continua provocant una situació complicada aquest diumenge a Catalunya, amb especial preocupació per la crescuda dels rius i rieres de l'àrea metropolitana de Barcelona. El riu Besòs ha arribat a registrar un cabal màxim de 937 metres cúbics per segon a Santa Coloma de Gramenet, fet que ha obligat Protecció Civil a enviar un ES-Alert als mòbils de Montcada i Reixac, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs i Barcelona davant del risc de desbordament.
🚨 Així s’enduia els cotxes la riera de Pineda aquest matí.
— Projecte 4 Estacions (@P4Estacions) October 4, 2026
📸: @roca_torrent #Projecte4Estacions
pic.twitter.com/OrDJUEa2QS
El missatge adverteix especialment les persones que es trobin a prop del riu. En cas que l'aigua arribi a zones habitades, es demana pujar a plantes superiors dels edificis i evitar soterranis, punts baixos i qualsevol aproximació a la llera. Protecció Civil també reclama no accedir al Parc Fluvial del Besòs mentre es mantingui l'elevat cabal.
L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha situat el cabal del Besòs al voltant dels 900 m³/s durant les primeres hores del matí, després d'assolir el pic de 937 m³/s a les set. Altres cursos fluvials també es mantenen sota vigilància. El riu Tenes, a Lliçà de Vall, i la riera de Mogent, a Montornès del Vallès, han fregat els 200 m³/s i han superat els llindars d'alerta per risc hidrològic.
🚧 Així baixava la Riera d'Arenys entorn de les 5 de la matinada.
— Projecte 4 Estacions (@P4Estacions) October 4, 2026
📸 @usuaricatala99pic.twitter.com/NvQaZwpY1P
En canvi, el Llobregat ha començat a moderar el seu cabal a Sant Joan Despí, on se situava al voltant dels 330 m³/s després d'haver arribat a prop dels 410 durant la matinada. La Tordera també presenta una situació menys compromesa, amb uns 93,5 m³/s a l'altura de Sant Celoni.
Nous avisos per les pluges
Protecció Civil ha enviat també un segon ES-Alert al Vallès Oriental, el Maresme i tot el litoral fins al Baix Empordà davant la previsió de noves incidències greus provocades per les pluges. El missatge recorda que es manté la prohibició de mobilitat fins que finalitzi l'episodi i insisteix a evitar qualsevol desplaçament.
Inundacions importants a Malgrat de Mar on la precipitació ⛈️ ha caigut de forma torrencial.
— Projecte 4 Estacions (@P4Estacions) October 4, 2026
En l’última hora s’han acumulat més de 100 mm!
📸 @Fuuenteess #Projecte4Estacions pic.twitter.com/ZdLJHH8Hzm
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha qualificat la nit de “complicada” i ha advertit que el temporal es desplaça progressivament cap a les comarques gironines. Illa ha remarcat que l'episodi encara no s'ha acabat i ha demanat “no abaixar la guàrdia” i seguir en tot moment les indicacions dels serveis d'emergències.
El president també ha agraït el comportament “responsable” de la ciutadania i la feina dels equips d'emergències, els ajuntaments i els alcaldes davant d'una situació que ha qualificat d'“excepcional”.
Una desena de carreteres tallades
Les fortes pluges també han deixat importants afectacions a la xarxa viària de l'àrea metropolitana de Barcelona. Una desena de carreteres continuaven tallades aquest diumenge al matí per inundacions, despreniments i esllavissades.
Entre les principals incidències hi ha la C-17, interrompuda entre Ciutat Meridiana i Montcada i Reixac per acumulacions d'aigua, i la C-60 a la Roca del Vallès, afectada per despreniments.
També s'han registrat talls a la BV-1462 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès, la B-500 entre Sant Fost de Campsentelles i Tiana, l'N-150 a Terrassa, la C-1413a a Sentmenat, la C-352 entre les Franqueses del Vallès i Canovelles i la C-1415c a la Roca del Vallès.
A més, la Guàrdia Urbana de Barcelona ha informat del tall de la C-16 a l'altura de la plaça Borràs arran d'esllavissades registrades a la zona de Sant Cugat.