Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Simón defensa que “cal fer un esforç per obrir” les escoles

"No podem tenir els nostres nens sense estudiar", afirma el director del CCAES

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), Fernando Simón, ha defensat que “cal fer un esforç per obrir” els centres educatius i intentar “minimitzar el risc” de contagi. “No podem tenir els nostres nens sense estudiar”, ha dit en roda de premsa aquest dijous a la tarda.

Simón ha argumentat que no tots els nens de l’Estat tenen les mateixes condicions per estudiar a distància perquè mentre alguns tenen habitació pròpia amb ordinador i connexió a internet, n’hi ha d’altres que “no tenen els recursos correctes” i els perjudica que l’educació sigui en línia. El director del CCAES ha dit que cal ser “sensibles” a aquestes desigualtats socials i garantir que hi ha una “generació completa ben formada”.

Simón també ha dit que l’educació “no és només tenir coneixements” sinó que “implica tenir relacions socials” per molt que hagin de ser “diferents” com a conseqüència del coronavirus. “No podem hipotecar a promocions de nens”, ha remarcat, “cal aprendre a conviure amb el virus als centres educatius”.

Sobre la trobada que mantindran dijous que ve els ministres de Sanitat i Educació amb els consellers dels dos àmbits de les CCAA, Simón ha dit que servirà per “tancar un cicle de treball” i s’hi poden abordar mesures “de molt impacte”.

Simón ha remarcat que fa mesos que treballen coordinadament i ha dit que caldrà veure si s’aposta per decisions comunes entre CCAA. Una de les que estan estudiant és la possibilitat de fer obligatòria la mascareta a les aules. “És una opció que s’ha de valorar”, ha dit.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Policia Local de Salt aixeca acta a set establiments en 48 hores per no complir les mesures

Notícia següent

Sitges suspèn l’obertura de bars musicals i discoteques

Notícies relacionades