El Departament de Salut enviarà a partir de dilluns missatges a les famílies amb nens de 6 a 8 anys de l’àrea de Barcelona per instar-los a immunitzar-se amb la quarta dosi de la vacuna de la pòlio si no la tenen posada. S’enviaran uns 25.000 missatges. A més, l’Agència de Salut Pública ha enviat una carta als centres de salut de l’àrea de Barcelona demanant-los que facin un recompte dels nens no vacunats de la pòlio que tenen en els seus sistemes. Aquests moviments arriben després que s’hagi detectat el virus a les aigües residuals del Besòs.
La majoria dels infants reben les quatre dosis de la vacuna de la pòlio als dos mesos, als quatre mesos, als sis mesos i als sis anys. La cobertura a l’àrea de Barcelona és molt alta, superior al 80%, han recordat els experts.
El secretari de Salut Pública de la Generalitat, Esteve Fernández, ha volgut tranquil·litzar la població sobre l’aparició del virus de la pòlio a les aigües residuals del Besòs aquest divendres. En declaracions a Catalunya Ràdio ha dit que no hi ha cap risc a l’hora de beure aigua potable i que prop del 100% de la població està vacunada i immunitzada. En cap cas hi ha epidèmia, ha assegurat, i ha dit que la malaltia està pràcticament erradicada a tot el món, excepte en països amb problemes de vacunació per conflictes interns o desastres naturals.