L’R3 és una de les línies de Rodalies de Catalunya que aquest dilluns ha recuperat la normalitat amb freqüències i trajectes habituals, al cap de més d’un mes que quedés paralitzada per un robatori de coure.
A l’estació de Vic, però, no hi havia l’afluència habitual d’un dilluns laborable. “Falta que la gent sàpiga que tornen a haver-hi trens” i que Adif i Renfe corregeixin “el dèficit d’informació”, es queixava aquest matí Montse Ayats, membre de la plataforma Perquè no ens fotin el tren.
La falta de manteniment és una altra de les queixes. L’Enric Casanovas, un usuari gran de Balenyà, diu que a aquesta estació ja fa dies que no van els altaveus, una mancança que li dificulta poder canviar d’andana amb rapidesa si el tren no passa per la via habitual.
I a Vic també es queixa que “fa dos mesos o més que les escales mecàniques no van”. “Jo agafo l’ascensor, però, i el dia que també s’espatlli?”, diu amb resignació.
Si bé la represa del servei hauria de ser una bona notícia després de la interrupció pel robatori de cable del 12 de maig, molts usuaris reclamen reforçar les freqüències en hora punta per ser una alternativa al cotxe. “No et poden fer esperar 2 hores per agafar un tren de 8 minuts”, es queixava la Carme, una usuària.
A Montcada Bifurcació (Vallès Occidental), per altra banda, també ha recuperat la freqüència de trens habitual de totes les líniea.
Els usuaris consultats per l’ACN han agraït la represa amb certa crítica. “Celebrem poder tornar a agafar aquesta línia, però hem perdut tot un mes. És una pena que tinguem tantes dificultats malgrat tota la infraestructura que hi ha”, apunten.
Altres han entomat la recuperació dels horaris habituals amb escepticisme: “Diuen que avui els trens aniran bé, però no sabem si és una llegenda i ho volem comprovar”.