Junts ha advertit el govern espanyol que no donarà suport a un nou reial decret òmnibus en matèria d’habitatge si el text manté mesures que, segons la formació, “perpetuen les ocupacions” i no protegeixen ni els llogaters ni els petits propietaris.
El partit de Carles Puigdemont assegura que la seva posició és “coneguda i coherent” i retreu a l’executiu de Pedro Sánchez que insisteixi en polítiques que considera intervencionistes. Segons Junts, aquestes mesures no han resolt el problema de l’habitatge, sinó que l’han agreujat i l’han traslladat també a municipis on la situació no era tan tensionada.
La formació afirma que el preu del lloguer ha continuat pujant als municipis catalans i també a Barcelona, on assegura que s’ha incrementat el preu mitjà dels nous contractes.
Junts reclama incentius i més oferta
Junts defensa que el debat de l’habitatge s’ha d’abordar amb mesures diferents de les que planteja el govern espanyol. Entre les seves propostes, destaca la desgravació fiscal del lloguer per als llogaters, la desgravació d’una part de la quota hipotecària per als petits propietaris i la recuperació dels comptes d’habitatge per facilitar l’estalvi dels joves que volen comprar el seu primer pis.
El partit també reclama mesures per estimular la construcció d’obra nova i mobilitzar l’oferta existent, amb l’objectiu d’ampliar el parc disponible i reduir la pressió sobre el mercat.
Rebuig a un decret amb mesures “barrejades”
La formació lamenta que les iniciatives del govern espanyol no incorporin aquestes propostes i avisa que no donarà els seus vots a un decret llei que, a parer seu, barregi mesures com “donar cobertura a l’ocupació il·legal” o “obrir la porta als fons voltor a costa de la desaparició del petit propietari”.
Segons Junts, són precisament aquestes polítiques les que han contribuït fins ara a encarir els preus i reduir l’oferta, perjudicant especialment les persones més vulnerables.
L’avís arriba en un moment en què el govern espanyol necessita suports al Congrés per tirar endavant mesures en matèria d’habitatge i evidencia de nou la distància entre l’executiu de Sánchez i Junts en una de les qüestions més sensibles de l’agenda política.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
