Aquest 2024, les localitats de més de 20.000 habitants han de fer públiques les mesures que faran al voltant de la Zona de Baixes Emissions.
Municipis com Tarragona, Sabadell, Lleida i més petits com Lloret de Mar, Salou o Calafell hauran de presentar les mesures sobre la ZBE. Per exemple, a Tarragona, entrarà en vigor l’1 de gener del 2025.
Veient aquest paradigma, el primer que s’ha de plantejar és: hi ha transport públic suficient per a aplicar aquestes mesures?
Les queixes dels usuaris de transport públic
Un usuari de X (anterior Twitter) ha dedicat un fil a una empresa d’autobusos, queixant-se de la freqüència del transport públic en hores puntes i denunciant un problema que podria agreujar-se en aplicar les Zones de Baixes Emissions.
Es pot observar com persones han d’anar a peu dret en un trajecte de més de 20 quilòmetres.
@BusPlanaOficial veient la situació dels autobusos a les hores puntes es veu que encara no heu fet res… El dimarts dia 13 anàvem molta gent de peu amb el perill que això suposa i això és cada dia amb les hores puntes… Farem alguna cosa o hi ha d'haver un accident i que https://t.co/xvajWsqhK1
— Pau (@pausaucom) February 21, 2024
Veient que és una capital de província, es planteja el dubte si realment els municipis de més 20.000 habitants estan preparats per poder oferir una alternativa real al turisme.