El jutjat de primera instància número 2 de Sabadell ha deixat en llibertat amb càrrecs l’investigat per l’assassinat d’Helena Jubany el desembre del 2001, Xavi Jiménez.
Ha rebutjat la mesura cautelar plantejada per la família. Sí que li ha prohibit, però, la sortida de l’Estat, li ha retirat el passaport i l’obliga a comparèixer mensualment al jutjat. En la seva declaració d’aquest divendres, Jiménez ha contestat només a preguntes del seu lletrat.
Pel que fa a la petició de l’acusació particular de noves diligències, el magistrat resoldrà en els propers dies.
La noia va ser trobada morta en un celobert el 2 de desembre del 2001 després d’estar dos dies desapareguda. L’Helena estava nua, drogada i amb el cos ple de cremades. El cas es va arxivar el 7 d’octubre de 2005, però el van reobrir el 2020. El forense va determinar que la víctima no podia haver estat traslladada al terrat ni llançada per una única persona, segons l’escrit de l’acusació particular que recull el jutge per prendre la decisió de la reobertura del cas.