Compte amb les falses rebaixes aquest Black Friday: Mediamarkt i Carrefour, multades

Fins a 350.000 € en multes per inflar els preus dels seus productes dies abans d'aplicar-hi rebaixes i vendre-ho com a "grans descomptes"

28 de novembre de 2025 a les 10:15h

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha fet públic aquest divendres el nom de diverses empreses que van ser sancionades el 2023 per haver aplicat rebaixes falses durant el Black Friday. Segons el departament, les companyies van inflar el preu d’alguns productes dies abans de la campanya per després presentar-los com a “grans descomptes”, una pràctica considerada deslleial segons la normativa vigent.

En total, set empreses van acumular multes per un import conjunt de 350.000 euros. Entre les sancionades hi ha marques tan conegudes com MediaMarkt, Carrefour, PC Componentes, Notino Italia o Gestaweb 2020, totes elles penalitzades per incomplir l’article 47.1 de la Llei General per la Defensa dels Consumidors i Usuaris, que prohibeix la publicitat enganyosa i les pràctiques comercials que indueixen a l’error.

Les quantitats imposades van anar dels 110.000 euros de Notino Italia —la multa més elevada— fins als 1.500 euros aplicats a PC Componentes. Entremig, Gestaweb 2020 va ser sancionada amb 100.000 euros, MediaMarkt amb 25.000 euros i Carrefour amb 21.500 euros.

Paral·lelament, Consum ha activat aquest any una nova campanya de vigilància per garantir que les rebaixes del Black Friday 2025 no repeteixin aquesta pràctica. El ministeri revisa especialment si hi ha pujades artificials de preu prèvies al descompte, estratègies de pressió al consumidor, vendes amb preus dinàmics o descomptes personalitzats basats en dades personals.

 

Catalunya intensifica els controls

Al marge de la campanya estatal, l’Agència Catalana de Consum ha incrementat notablement la seva pròpia actuació. De cara al Black Friday d’enguany, el nombre d’empreses inspeccionades gairebé s’ha duplicat, passant de les xifres del 2024 a un total de 155 establiments i plataformes digitals supervisades.

D’aquestes, una seixantena ja havien estat objecte de control l’any anterior. El dispositiu català inclou 100 operadors en línia i 55 botigues físiques, i incorpora un seguiment exhaustiu de preus sobre 10.000 productes, un volum que multiplica per quatre el del 2024.

Els resultats d’aquesta campanya de control es donaran a conèixer en les pròximes setmanes.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit