El Black Friday 2025 arriba carregat de moviments estratègics i, com és habitual, Zara torna a situar-se al centre de l’escena. La marca insígnia d’Inditex posarà en marxa les seves esperades promocions el dijous 27 de novembre, primer a la seva aplicació (21 h) i després al web (22 h), mentre que les botigues físiques estrenaran els descomptes el divendres 28 de novembre, coincidint amb la data oficial.
Però la gran sorpresa d’aquesta campanya és que El Corte Inglés ja ha començat el Black Friday, avançant-se a la majoria de competidors. Les seves ofertes, que ja estan actives tan online com a les botigues, s’allargaran fins al 30 de novembre, consolidant la companyia com una de les primeres a activar-hi la maquinària comercial.
Inditex marca el ritme amb marques amb calendari propi
Tot i que Zara és el principal reclam, la resta de marques del grup també segueixen plans diferenciats:
-
Stradivarius: llançament digital el 27 de novembre, botigues el 28.Pull&Bear: 27 de novembre a les 19 h a l’app i 20 h al web; botigues el 29.
-
Bershka: mateixa fórmula que Pull&Bear.
-
Massimo Dutti: descomptes digitals el 27 i rebaixes en botiga el 28.
Això reafirma una estratègia clau d’Inditex: premiar els usuaris digitals amb accés preferent, impulsant trànsit i compres abans de la data oficial.
Altres marques també entren en joc
Mango encara no ha confirmat el calendari definitiu, però tot apunta que activarà promocions la nit del 27 de novembre, tant en digital com en botigues físiques. Parfois, per la seva part, ofereix descomptes de fins al 50% des del 27 i durant tot el cap de setmana, posicionant-se com una de les marques d’accessoris amb les ofertes més agressives.
Un Black Friday més llarg que mai
Malgrat que l’origen del Black Friday és l’últim divendres de novembre, la realitat és que cada vegada més empreses converteixen la campanya en una setmana o més de descomptes. L’avenç d’El Corte Inglés i les activacions anticipades d’Inditex confirmen aquesta tendència: la batalla comercial comença abans que mai. Amb Zara liderant l’interès digital i El Corte Inglés obrint foc amb antelació, tot indica que el Black Friday 2025 serà un dels més intensos i competitius dels últims anys.
Les marques més esperades i els seus descomptes
A més de Zara i El Corte Inglés, moltes marques ja promocionen els seus descomptes:
-
Amazon: més del 50% de descompte en tecnologia i ‘ofertes flash’ de 24 h.
-
Inditex: fins al 40% de descompte en articles seleccionats de totes les seves marques.
-
Mango: 30% en tota la col·lecció fins al diumenge 30.
-
H&M: descomptes del 20% i ofertes addicionals per membres.
-
Cortefiel: PRE-BLACK FRIDAY amb descomptes del 30 al 50%.
-
HOFF: fins al 30% en calçat.
-
Blue Banana: 30% de descompte i regals especials.
-
Scalpers: entre 30 i 50% de descompte.
-
Singularu: fins al 50% en joieria.
-
Amarras: 20% en tota la web fins al 30 de novembre.
-
Hispanitas: fins al 50% en outlet.
-
Pandora: 20% en selecció de joies.
-
Voucler: 20% en productes de benestar.
-
fun&basics: 30% de descompte fins a l’1 de desembre.
-
miMao: entre 20 i 50% de descompte en calçat.
-
Hanley: 20% en ulleres.
-
Saye: fins al 40% en sabatilles.
-
Mercules: 20% en bosses de temporada.
-
Mauska: 15% de descompte en bosses.
-
Nícoli: 20% en articles seleccionats des del 20 de novembre.
Un Black Friday digital i diversificat
Aquest any, la digitalització és protagonista, amb marques que incentiven la compra anticipada online i ofertes exclusives per a aplicacions i newsletters. Els consumidors poden aprofitar setmanes senceres de descomptes, i la competència entre grans grups com Inditex, El Corte Inglés i Amazon garanteix un Black Friday més llarg, variat i competitiu que mai.