Divendres, 23 de maig de 2025
És notícia

Catalunya tanca el 2023 en xifres rècord: L’atur més baix des del 2007

Avatar photo
L’ocupació bat un rècord amb 3,7 milions de treballadors a finals de l’exercici, un 5,6% més que el 2022

Catalunya ha tancat el 2023 amb xifres rècord d’ocupació per aquesta època de l’any, amb 3,7 milions de persones treballant, segons l’Enquesta de Població Activa (EPA) de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). De fet, entre octubre i desembre, el país ha generat 20.000 feines més (0,01%) que a l’estiu.

El segon any de vigència de la reforma laboral ha acabat amb 197.600 ocupats més (+5,62%) que el 2022. A tancament d’any, la taxa d’atur ha repuntat lleugerament fins al 8,95%, però és la més baixa per aquesta època des del 2007.

Des del punt més àlgid d’afectació per covid, l’indicador de desocupació s’ha reduït en prop de 5 punts.

Ara bé, els aturats han notat un creixement de 20.900 persones en tres mesos, fins a les 366.300 persones sense feina. En relació amb l’any passat, però, són 20.900 menys (-5,40%).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’actuació de la Policia Local de Blanes i un ciutadà: Salven la vida d’un home

Notícia següent

Arriba al teatre de Parets l’espectacle “La Gran Farsa”

Notícies relacionades