Divendres, 9 de maig de 2025
És notícia

Augmenten els delictes sexuals a Catalunya

Avatar photo

Barcelona ha registrat un 20,2% més

Catalunya ha registrat enguany fins a setembre un 15,5% més de delictes sexuals que en el mateix període de l’any passat, mentre que la ciutat de Barcelona ha registrat un 20,2% més.

Així consta en el balanç de criminalitat del Ministeri de l’Interior publicat aquest divendres i consultat per Europa Press, que recull dades de la Policia Nacional, els Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Civil i cossos de Policia Local.

El balanç recompta 2.458 delictes contra la llibertat sexual denunciades de gener a setembre de 2021, i 2.839 en el mateix període d’enguany.

En concret, les agressions sexuals amb penetració han augmentat un 18% i la resta de delictes sexuals un 14,9%.

Entre les xifres també destaca l’augment de furts, que han estat un 43,7% més fins a setembre de 2022, passant de 83.898 a 120.531, un creixement que és més acusat a la ciutat de Barcelona, que registra un 58% més.

Han augmentat en un 36,4% els delictes de lesions i renyina tumultuària –que a Barcelona han estat un 59,6% més–, els robatoris amb violència han crescut un 26,8% (un 30,7% a Barcelona) i els robatoris amb força en domicilis i botigues han estat un 27,2 més a Catalunya i 24,5% més a Barcelona.

Els delictes de tràfic de drogues s’han mantingut en una xifra similar, amb un lleuger 2,2% més de denúncies, però els casos van ser més del doble (un 57,5% més) en la capital catalana.

En canvi, han disminuït els homicidis i assassinats (de 40 a 39), els intents d’homicidi o assassinat (de 158 a 154) i els segrestos (de 9 a 7).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Es tanca el punt de vacunació de Fira de Barcelona

Notícia següent

El II Premi de narrativa Ciutat de Reus «Diré el que em fuig» es declara desert

Notícies relacionades