La Volta Ciclista a Catalunya ha anunciat la modificació del recorregut previst per a la seva quarta etapa, programada pel dijous 26 de març, com a resposta directa a l’activació d’una alerta VENTCAT de nivell 3. Aquesta alerta preveu ratxes de vent que poden assolir els 90 km/h al cim de Vallter, fet que obliga els organitzadors a escurçar el traçat original.
L’etapa, que inicialment havia d’arribar fins a l’estació d’esquí, finalitzarà ara al municipi de Camprodon, evitant així la pujada final cap al cim. En conseqüència, s’ha ajornat mitja hora l’hora d’inici: la sortida des de Mataró serà a les 13:05 hores, mentre que la presentació dels equips tindrà lloc entre les 11:55 i les 12:55 hores.
Previsions meteorològiques i àrees afectades
Segons ha informat el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), el vent començarà a intensificar-se aquest mateix dijous al migdia en diverses zones occidentals com el Segrià i el Pla d’Urgell, així com també en les Terres de l’Ebre i el Baix Camp. A mesura que avanci la jornada, s’espera un augment notable del vent durant el vespre i la matinada següent en aquestes mateixes regions i també en l’Alt Empordà.
Aquests episodis podrien registrar ratxes superiors als 100 km/h, amb vents predominants procedents del nord-oest. De bon matí, s’ampliarà l’avís per vent incloent-hi tota la zona del Pirineu i Prepirineu, amb una possible afectació també menor sobre el Pla de l’Estany i el Gironès.
A mesura que passin les hores, però, aquesta situació es concentrarà especialment en els cims elevats del Ripollès, Pallars Sobirà i Alta Ribagorça. Aquí és on podrien produir-se cops puntuals superiors als 90 km/h. Paral·lelament, es mantindrà activa la tramuntana forta tant a l’Alt com al Baix Empordà durant tot el dia.
Sobretot onatge important a la costa empordanesa
A més del risc eòlic, els meteoròlegs han alertat sobre un fort onatge que afectarà sobretot l’Alt i Baix Empordà des de la nit passada fins divendres. Es preveu una maregassa amb onades que podran superar els 2,5 metres d’alçada.
D’acord amb les dades proporcionades pel SMC, aquest fenomen marítim serà especialment destacat dijous en punts concrets com són el nord del Cap de Creus i Cap de Begur, on es superarà àmpliament el llindar d’avís establert.