Activat el pla Ventcat en fase d'alerta per fortes ratxes de vent a Catalunya

El Meteocat calcula que les ràfegues podran superar els 90 km/h i les onades els 2,5 metres

24 de març de 2026 a les 12:59h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Protecció Civil de la Generalitat ha activat en fase d’alerta el pla Ventcat davant la previsió d’un episodi de fort vent que afectarà especialment el sud del país a partir de dimecres al migdia. Segons les previsions, el fenomen s’intensificarà al vespre i es mantindrà fins al matí de dijous, amb especial incidència a les comarques del Baix Camp, Baix Ebre i Montsià.

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) indica que el vent començarà a bufar amb força a les comarques de ponent i a les Terres de l’Ebre a partir de dimecres al migdia, i guanyarà intensitat al llarg de la tarda i la matinada. També es veuran afectades zones com l’Alt Empordà. En aquests punts, les ratxes podran superar els 90 km/h al Baix Camp i arribar fins als 108 km/h al Baix Ebre i al Montsià. El vent serà de component nord i oest.

De cara a dijous, l’episodi s’estendrà a primera hora a la zona nord de Catalunya. Amb el pas de les hores, però, tendirà a concentrar-se a les cotes altes del Pirineu, on es podrien registrar cops de vent superiors als 90 km/h, i a les comarques de l’Alt i Baix Empordà.

A més del vent, el temporal també portarà fort onatge. A partir de la nit de dimecres i durant tot dijous, s’esperen onades que podran superar els 2,5 metres a l’Alt i Baix Empordà, amb maror intensa. El llindar d’avís es podria superar especialment al nord del cap de Creus i al cap de Begur.

Davant aquesta situació, Protecció Civil recomana extremar les precaucions, especialment en desplaçaments i activitats a l’aire lliure, així com a les zones costaneres afectades pel fort onatge.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit