Adéu als 'dònuts' del supermercat: Decisió històrica del Tribunal Suprem

Els supermercats i establiments de pastisseria de Catalunya i la resta de l'Estat ja no podran vendre els coneguts com a ‘dònuts’ sense canviar-li el nom

18 de novembre de 2025 a les 20:07h

El Tribunal Suprem ha sentenciat que només el Grup Bimbo pot utilitzar el terme “dònut” per vendre brioixeria a Espanya. Qualsevol empresa que l’empri en l’àmbit comercial estarà vulnerant els drets de marca registrats. La decisió arriba després de nou anys de litigi, iniciat quan Bimbo Donuts Iberia va denunciar una altra companyia per fer servir aquesta paraula en els seus productes.

El grup alimentari ha celebrat la resolució com una “victòria legal històrica”, ja que el Suprem reconeix el caràcter notori de la marca i li atorga protecció total. L’alt tribunal ordena el cessament immediat de qualsevol ús comercial del mot “Dònut” per part de tercers i en garanteix l’exclusivitat per a Bimbo.

 

L'ús col·loquial de la paraula ‘dònut’ podrà continuar, però els seus drets comercials són propietat de Bimbo

Un dels punts clau del fall és que el tribunal deixa clar que el fet que “dònut” aparegui al diccionari de la RAE no limita els drets de marca del seu titular. Els diccionaris i l’ús col·loquial poden continuar existint, però en el comerç només pot utilitzar-lo el propietari de la marca.

La RAE defineix dònut com una “berlina esponjosa, fregida i habitualment glacejada o recoberta de xocolata”. Ara bé, a partir d’aquesta sentència, totes les empreses que elaborin productes similars hauran de batejar-los amb un altre nom, ja que “dònut” queda legalment reservat per a Bimbo.

La resolució reobre el debat sobre els límits entre l’ús popular d’un terme i els drets comercials, mentre el sector de la brioixeria ja es prepara per adaptar-se a un escenari en què una paraula tan estesa no es podrà utilitzar per vendre cap producte que no sigui Donuts®.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit