Aspirants d’arreu de l’estat espanyol s’han presentat aquest dissabte a les proves de Formació Sanitària Especialitzada per accedir a una de les 11.943 places disponibles en Medicina, Farmàcia, Infermeria i de les titulacions de l’àmbit de la Psicologia, Química, Biologia i Física. En total han assistit als exàmens 32.212 persones en 28 centres d’arreu del país. Es tracta d’una oferta rècord pel que fa al nombre de places, que han augmentat un 2,9% respecte l’any passat, concretament en 366 places més. El 7% (836) de les places es reserven per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% i 927 més per a extracomunitaris.
En la titulació de Medicina, l’oferta d’enguany és de 9.007 places, de les quals 2.508 són de Medicina Familiar i Comunitària. S’hi presenten 15.106 metges. Pel que fa a Infermeria, l’oferta s’enfila fins les 2.171 places, amb una major oferta pel que fa a l’especialitat d’Infermeria Familiar i Comunitària (919 places). En aquest cas s’hi presenten 10.023 aspirants.
Pel que fa a la resta de titulacions, l’oferta és de 352 places a Farmàcia amb 1.483 aspirants; 274 per Psicologia amb 3.847 aspirants; 63 places per Biologia amb 1.154 aspirants; 51 places per Física amb 322 aspirants i 25 places per Química amb 248 aspirants. Les proves es desenvolupen en 28 localitats, com a mínim una per comunitat autònoma.
La ministra de Sanitat, Mónica García, ha subratllat la importància d’aquestes proves, que formen part d’un dels “eixos vertebradors” de la societat. García ha recordat que des del 2018 s’ha anat ampliant progressivament el nombre de places i també s’ha referit a les modificacions realitzades, com per exemple la segona convocatòria per recollir aquelles places que queden o la recuperació de l’elecció presencial.