Dilluns, 12 de maig de 2025
És notícia

Els socialdemòcrates aproven la reducció de jornada laboral a 37,5 hores setmanals

Avatar photo

El Partit Socialdemòcrata ha aprovat incloure en el programa la reducció de la jornada laboral a 37,5 hores a la setmana. Així ho han argumentat aquest migdia la primera secretària de la formació, Marta Pujol, i el vocal al Comitè Executiu Joao de Melo davant de la premsa. 

La reducció d’hores de la jornada laboral va ser una de les ponències que es va exposar aquest cap de setmana al XXI Congrés ordinari del partit, celebrat els dies 9 i 10 de maig, i que va ser aprovada per la militància. A l’exposició, treballada per Pere Baró, de Melo i Pujol, es va argumentar que l’aplicació seria efectiva per a l’Administració pública i per a les empreses de més de 30 treballadors, mentre que les petites i mitjanes empreses podrien aplicar opcionalment la reducció de jornada amb incentius i programes públics. Així mateix, la proposta es debatria al Consell Econòmic i Social pel que fa al procediment d’aplicació, amb els representants sindicals i patronals i el Govern. “Som conscients que l’aplicació de la reducció de jornada comportaria avantatges i inconvenients, per això ho hem analitzat per sectors i hem identificat els reptes que suposa per a les empreses, sobretot petites i mitjanes, i en àmbits com el comerç i la restauració”. 

Des del PS també s’ha exposat que els avantatges “són molt més clars per a la classe treballadora i a mitjà termini pensem que les empreses també en sortirien beneficiades” i que aquesta reducció de jornada laboral “pot derivar en un augment de la productivitat, sobretot amb l’aplicació de bones pràctiques en automatització de processos (IA) i bona gestió dels recursos humans”. 

La reducció de jornada laboral a 37,5 hores s’inclourà en el programa del Partit Socialdemòcrata per a les pròximes eleccions generals.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Vehicle dels Mossos d'Esquadra

Presó per a l’home que va apunyalar al pit el company de pis a Blanes

Notícies relacionades