Divendres, 18 d'abril de 2025
És notícia

TMB i Ferrocarrils participaran conjuntament a la cimera de la UITP a Hamburg

Avatar photo
Els dos operadors compartiran estand, del 15 al 18 de juny, sota el lema “We move Barcelona. We move Catalonia”
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores,i el president de FGC, Carles Ruiz

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) participaran conjuntament a l’edició 2025 de la cimera que organitza la Unió Internacional del Transport Públic (UITP) que se celebrarà del 15 al 18 de juny a Hamburg (Alemanya). D’aquesta manera, els dos operadors compartiran sota el lema ‘We move Barcelona. We move Catalonia’ i mostraran els projectes i avenços de les dues companyies per impulsar la mobilitat sostenible.

Aquest matí, a l’Espai Provença de Ferrocarrils, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores García i el president de FGC, Carles Ruiz Novella, han signat un conveni de col·laboració per a la seva participació conjunta.

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, ha afirmat que “TMB és referent internacional en mobilitat sostenible per la seva peculiaritat de gestionar la xarxa de metro i la de bus, que representa gairebé el 60% dels viatges que fan en transport públic a la ciutat de Barcelona”. Flores ha afegit que “anar a la cimera de la UITP amb FGC permetrà explicar la potència i la complementarietat de les xarxes de totes dues empreses”.

El president de FGC, Carles Ruiz, ha destacat que “Ferrocarrils és un dels principals actors del sistema de transport públic de Catalunya, amb 16 línies de ferrocarril, 3 trens turístics, 2 trens cremallera i 4 funiculars, i un servei centrat en la qualitat i l’excel·lència, amb una puntualitat superior al 99%”. Ruiz ha assegurat que “sumar esforços amb TMB a Hamburg servirà per posar en valor el potencial i els atractius del transport i de la mobilitat sostenible per millorar la qualitat de vida a les ciutats i a la vegada explicar la mobilitat de Barcelona i Catalunya al món”.

L’UITP Summit és l’esdeveniment internacional més important sobre transport públic i acull al voltant de 10.000 professionals del sector entre operadors, autoritats, proveïdors industrials.

TMB i FGC, juntament amb Renfe, van coorganitzar, com a partners locals de la UITP, l’última edició del congrés, l’any 2023, on van evidenciar la voluntat de situar Barcelona i Catalunya com a referents globals en promoció del transport públic i en mobilitat sostenible. La 64 edició de la cimera de la UITP, sota el lema ‘Bright Light of the City’, va ser el punt de trobada mundial en l’àmbit de la mobilitat urbana i va comptar amb representants de 110 països que van compartir les últimes innovacions, les noves tecnologies i projectes amb visió de futur convertit Barcelona en la capital mundial del transport públic durant els quatre dies d’activitat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
El Museu d’Art presenta “Sabadell crea”

L’exposició ‘Sabadell crea’ arriba al Museu d’Art fins al 29 de juny

Notícia següent
Andrea Garte al Kapra Diner

La ‘influencer’ Andrea Garte, sobre Andorra: “És una punyetera bombolla”

Notícies relacionades