Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, ha rebut un total de 721 films en convocatòria oberta per a l’edició del 2025. Són produccions que provenen de 71 països, entre els quals destaca França, amb 171 pel·lícules, seguit d’Espanya (70), Regne Unit (39), Estats Units (34), Alemanya (31) i Canadà (34). La xifra de films rebuts suposa un increment significatiu respecte l’any anterior, amb 159 produccions més. En la darrera edició es van presentar 562 pel·lícules de 53 països. Des del certamen, ho atribueixen al moment favorable que viu el sector de l’animació.
Pel que fa als curts procedents d’escoles d’animació, enguany la xifra se situa en els 283, la qual cosa suposa gairebé un 40% del total de films presentats. Des d’Animac consideren ue això posa de manifest el paper destacat de la mostra en el descobriment de nous talents i en oferir-se als més joves com a plataforma per projectar els seus primers treballs en el camp de l’animació.
D’altra banda, fins al 13 de desembre estan obertes al web de la mostra les inscripcions Pro adreçades a professionals del sector. Això inclou les inscripcions per a Incubator, l’espai en el qual es presenten projectes en desenvolupament davant d’un panell d’experts per ajudar-los a créixer; Animacrea, espai obert a tothom on les escoles d’animació i universitats presenten tallers i activitats, i Animac Campus, la secció dedicada als estudiants de cinema i animació.