Dissabte, 19 d'abril de 2025
És notícia

Raventós Codorniu continua a l’alça amb un benefici operatiu de 39 milions d’euros

Avatar photo
L’empresa vitivinícola més antiga d’Espanya ha assegurat que en té la producció assegurada pels pròxims 18 mesos tot i la sequera
Codorniu és el celler que donarà el tret d’inici de la cinquena edició de ‘La Verema del Cava’. Foto ACN

Raventós Codorniu va obtenir un benefici operatiu rècord de 39 milions en el seu any fiscal, entre el juliol de l’any passat i el juliol d’aquest 2024, mentre que la facturació va escalar fins als 232 milions, un 4% més, i també va registrar un nou màxim històric. Així ho ha explicat aquest dimecres el CEO de la companyia, Sergio Fuster, que s’ha marcat un objectiu estratègic d’arribar en breu als 50 milions d’euros d’Ebitda. Respecte les conseqüències de la sequera, Fuster ha garantit que té la producció assegurada per als pròxims 18 mesos com a mínim perquè la meitat prové de la zona de Lleida Raimat, no tant castigada, mentre que l’altra prové del Penedès, on la verema tornarà a ser “curta” per tercer any consecutiu.

En la presentació de resultats celebrada aquest dimecres a Barcelona, el directiu de Codorniu no ha volgut avançar quin serà el benefici net, una xifra que donarà a conèixer en la propera Junta General d’Accionistes. En tot cas, ha afirmat que aniria en consonància al creixement de l’Ebitda i que seria “molt verd”, en línia amb la tendència de l’exercici anterior.

Fuster ha detallat que en el darrer exercici es van vendre més de 50 milions d’ampolles en més de 50 països i que un 55% eren de cava i un 45% de vins. Respecte les procedències de les vendes, el 63% correspon al mercat espanyol i el 37% internacional.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Òscar Rovira, usuari de Rodalies, dins d'un tren

L’infern dels Rodalies a Tarragona: 2 h i quart per arribar a Barcelona

Notícia següent

Avís groc a tota Andorra per intenses ràfegues de vent i pluja

Notícies relacionades