Dissabte, 19 d'abril de 2025
És notícia

Les Borges Blanques s’oposa a la proposta de l’Estat sobre l’N-240 i reclama la connexió a l’AP-2 per Artesa de Lleida

Avatar photo
L’estudi informatiu del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible està en període d’exposició pública
Crespín amb l'alcaldessa de Torregrossa, Maribel Zamora
El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, reunit amb l’alcaldessa de Torregrossa, Maribel Zamora

L’Ajuntament de les Borges Blanques s’oposa a la proposta del govern espanyol de construir una nova carretera per connectar l’AP-2 amb l’N-240 i convertir part de l’N240 en una autovia.

Assenyalen que amb l’eliminació dels peatges a l’autopista, el trànsit a l’N-240 ha registrat un “fort descens” i que, per tant, el plantejament del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible és innecessari i “propi de temps passats i altament costós”. Insinuen que la solució s’ha redactat amb vista al futur polígon de Torreblanca-Quatre Pilans i defensen que la millor proposta passa per fer una carretera a Artesa de Lleida que connecti les dues vies. L’estudi provisional es va publicar el 28 de juny al BOE i està en període d’exposició pública.

El consistori borgenc diu que el trànsit a l’N-240 s’ha reduït notablement des de la supressió dels peatges a l’AP-2 i que, per tant, “no accepta” que el govern espanyol reclami un desdoblament de la via “en nom de la fluïdesa o de la sinistralitat”.

En canvi, es mostra “sorprès” que l’estudi informatiu per millorar l’N-240 hagi analitzat 15 propostes i que cap d’aquestes sigui la construcció d’una connexió a l’autopista a Artesa de Lleida, com es va plantejar el 2007 al Pla Territorial Parcial de Ponent aprovat per la Generalitat. “Ens preguntem quina manera de fer les coses és la que avalua fins a 15 alternatives i cap d’aquestes és la que diversos sectors es van posar d’acord al seu dia per al futur que venia, que és ara”, ha criticat el consistori.

La proposta del 2007 plantejava una via que unís l’autopista AP-2 a l’alçada d’Artesa de Lleida fins els Alamús, a l’LL-11 i l’autovia A-2, amb la possibilitat de connectar amb la C-13 a Alcoletge. El govern municipal considera aquesta alternativa la més vàlida ja que connectaria l’AP-2 i l’A-2 construint una dotzena de quilòmetres en comptes dels gairebé 20 que proposta l’estudi de Transports.

També aprofitaria l’enllaç de l’AP-2 a Artesa que ja preveu el ministeri i passaria just al costat del futur polígon de Torreblanca-Quatre Pilans, així com d’altres polígons de la ciutat. A més, argumenta que seria una solució més econòmica que els 112 milions d’euros que costaria la proposta de l’Estat.

De la seva banda, el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, es reuneix aquests dies amb els alcaldes dels municipis situats al voltant de l’N-240 per analitzar els detalls de l’estudi informatiu que el ministeri va fer públic el 19 de juny. Ja s’ha reunit amb els alcaldes de les Borges Blanques i Juneda, i aquest dimecres ho ha fet amb l’alcaldessa de Torregrossa, Maribel Zamora.

Crespín ha informat que el 28 de juny el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) va publicar l’anunci de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental del projecte, un estudi encara provisional, amb la qual s’enceta el període d’exposició publica i presentació d’al·legacions durant 30 dies hàbils.

El subdelegat ha insistit en el fet que després de molts anys d’espera i reivindicacions del territori, és la primera vegada que es posa sobre la taula un projecte destinat a incrementar la capacitat de circulació de la via i a dotar-la de més seguretat”, i ha assenyalat que “si és cert que arran de la supressió de peatges a l’AP-2 ha baixat el trànsit diari en aquesta carretera, també ho és el fet que entre Lleida i les Borges continua registrant-se un volum rellevant de trànsit ja que és molt utilitzada pels veïns dels municipis que es situen al seu voltant, així com pel teixit empresarial de tota aquesta zona”.

La proposta seleccionada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, entre la quinzena de propostes analitzades, preveu la construcció d’un primer tram amb una longitud d’11 quilòmetres de traçat per connectar l’AP-2, just després de l’enllaç actual de Les Borges Blanques, amb la N-240, fins a la rotonda de Margalef amb una carretera 2+1, és a dir, un carril per a cada sentit de circulació i un de central destinat als avançaments. Pel que fa el tram des de Margalef a Lleida, l’estudi preveu la construcció de quatre carrils, dos per cada sentit de circulació, en una longitud de 8,5 quilòmetres.Subdelegaci

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El CAC celebra una sessió plenària a Vic

Notícia següent

Desmantellen dues plantacions de marihuana a l’Alt Camp amb més de 5.200 plantes

Notícies relacionades