La Guàrdia Civil ha detingut a un home com a autor d’un delicte d’estafa per apropiar-se de donacions de la Palma i vendre-les en botigues de segona mà. El valor del recuperat ascendeix a 15.000 euros.
El detingut va oferir la seva ajuda a una associació benèfica de Tenerife per a traslladar fins a l’illa de la Palma els estris i el menjar que havia aconseguit recol·lectar i, fent-se passar per un gestor d’una falsa associació solidària, l’estafador va aportar els tres contenidors per a carregar-los amb totes les donacions, ha informat el Cos en un comunicat.
L’associació afectada, després de demorar-se el transport, va contactar amb l’ara detingut per a conèixer els motius del retard i va rebre com a resposta un vídeo en el qual es veia a diverses persones realitzant una descàrrega i repartiment d’estris.
No obstant això, van poder comprovar que les imatges eren antigues i que no es corresponien amb cap trasllat real a l’illa de la Palma.
Els investigadors han comprovat que els contenidors es troben en el mateix lloc on van ser omplerts, en la localitat de Sant Isidre. Per part seva, Guàrdies civils de Granadilla de Abona (Tenerife) han dut a terme diversos registres autoritzats pel jutjat d’instrucció número 4 d’aquesta localitat.