Dimarts, 22 d'abril de 2025
És notícia

La fira Alimentaria s’ajorna per tercera vegada, fins al 2022

Algunes empreses del sector participaran en el Gastronomic Forum Barcelona a l'octubre

Imatge d’arxiu de la Fira Alimentaria de 2018. ACN

El saló Alimentaria s’ha tornat a ajornar i se celebrarà del 4 al 7 d’abril del 2022, segons ha informat Fira de Barcelona. La mostra ja es va haver de moure de dates de l’abril del 2020 fins al setembre del mateix any a l’espera de l’evolució de la situació epidemiològica i finalment es va posposar al maig d’aquest 2021, tot i que al final tampoc es va celebrar.

En un comunicat Fira de Barcelona, preveu que l’abril de l’any que ve la situació serà “més favorable” per a la participació de companyies i professionals del sector. Mentrestant, algunes de les empreses locals que hi havien de prendre part de l’àmbit de l’alimentació, les begudes i el ‘food service’ participaran al Gastronomic Forum Barcelona a l’octubre d’enguany.

La fira Alimentaria&Hostelco és un dels principals salons del sector de la indústria alimentària i de l’equipament hostaler i tota la seva cadena de valor. En la darrera edició, el 2018, va reunir 4.500 empreses i 150.000 visitants professionals, dels quals una quarta part eren internacionals. Habitualment, la mostra se celebra bianualment en els anys parells.

Segons Fira de Barcelona, l’ajornament s’ha confirmat després de la “consulta i interlocució amb el teixit productiu, associatiu i institucional” en relació a la conveniència de celebrar el saló al maig d’aquest any, tal com estava previst després de posposar-lo més d’una vegada des de l’abril del 2020 per culpa de la pandèmia -primer fins al setembre del mateix any, després fins al maig del 2021 i ara finalment a l’abril del 2022-.

El director general d’Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls, ha assegurat que l’aposta és que Alimentaria 2022 se celebri amb “unes dimensions i participació que impulsin de nou el negoci internacional i que juntament amb Hostelco mantinguin la qualitat i proposta de valor d’edicions anteriors”, ja que, afegeix, “s’ha situat com un referent global de la indústria”.

Segons ha detallat Fira de Barcelona, Gastronomic Forum Barcelona tindrà lloc en les mateixes dates que Alimentaria FoodTech, una mostra sobre transformació i conservació d’aliments en una setmana dedicada a la sostenibilitat alimentària amb motiu de la col·laboració de Barcelona com a Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible 2021.

El saló Gastronomic Forum Barcelona serà organitzada per Fira de Barcelona a través de la societat Alimentaria Exhibitions entre el 18 i el 20 d’octubre al recinte de Montjuïc i ampliarà el seu format habitual per donar cabuda a les empreses que haguessin participat en el saló Alimentaria i vulguin prendre part en un saló d’àmbit estatal.

De moment, aquest any, Fira de Barcelona té previst acollir les dues fires mundials ISE i MWC a principis d’estiu, a més del Gastronomic Forum Barcelona, Alimentaria FoodTech i Hispack; les fires B-Travel i Barcelona Bridal Fashion Week, i al juliol Automobile Barcelona i BforPlanet.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Investiguen l’enderroc d’una construcció del segle XIV i danys en restes ibèriques a Perafort

Notícia següent

Els impulsors del parc eòlic marí de Roses defensen el projecte

Notícies relacionades