Dissabte, 19 d'abril de 2025
És notícia

Investiguen l’enderroc d’una construcció del segle XIV i danys en restes ibèriques a Perafort

L'Ajuntament expedienta els propietaris de la finca per actuar sense llicència i demana restituir el bé

Investiguen l’enderroc de l’antiga abadia del Codony de Perafort (Tarragonès) i els danys ocasionats en les restes ibèriques que hi havia sota aquesta construcció del segle XIV. L’1 de febrer l’Ajuntament va tenir coneixement que els nous propietaris de la finca havien arrasat la zona per tal d’ubicar-hi una plantació agrícola i van ordenar l’aturada de les obres.

L’endemà mateix el consistori va obrir un expedient sancionador perquè no s’havia sol·licitat la llicència municipal d’obres. Fonts municipals apunten que preveuen demanar la restitució del bé -catalogat a l’Inventari de Patrimoni Arquitectònic del Departament de Cultura- perquè tenia un gran valor sentimental, atès que va donar origen al poble actual.

Les ruïnes de l’antiga abadia se situaven entre la carretera N-240 i el riu Francolí. Un cop assabentat dels fets, l’Ajuntament també en va informar els Agents Rurals i l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), atès que s’haurien fet captacions d’aigua irregulars per al reg.

La unitat central de Patrimoni Històric dels Mossos d’Esquadra, pertanyent a la Divisió d’Investigació Criminal (DIC), manté una investigació oberta.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Desenrunen les restes del mur que es desplomà el passat gener al Talladell

Notícia següent

La fira Alimentaria s’ajorna per tercera vegada, fins al 2022

Notícies relacionades