Així, s’ha reestructurat la intervenció per poder donar resposta amb més celeritat a les necessitats detectades i poder col·laborar en allò que es pugui per revertir el més aviat possible la situació actual. S’han posat en marxa mesures com la coordinació amb els CAP de Salut per tenir informació de forma immediata de les famílies confinades en situació de vulnerabilitat social.
Per poder donar resposta de forma immediata a aquesta situació, tant als residents estables als municipis confinats com a treballadors de la campanya de la fruita, s’ha articulat un circuit d’intervenció dels serveis socials, en coordinació amb el CAP de Salut i els ajuntaments. En el cas dels temporers, és el personal del Servei d’Immigració i Nova Ciutadania del Consell del Segrià qui s’encarrega de donar el servei de suport, mediació i alimentació bàsica requerits.
Des de principis de setmana, el consell comarcal, en coordinació amb l’Ajuntament de Torres de Segre i la col·laboració de la ONG Open Arms, tenen a punt el pavelló d’aquest municipi amb una quarantena de places per allotjar-hi els treballadors de la fruita que no disposen d’un espai per complir amb l’aïllament.
D’altra banda, l’equip de professionals de serveis socials del Consell Comarcal del Segrià han intensificat la tasca de tramitació dels Serveis d’Ajuda Domiciliària (SAD), ajuts d’urgència per a alimentació bàsica, subministres de la llar i pobres energètica, així com del servei de teleassistència. A més, fan un especial seguiment de les persones grans vulnerables en situació de confinament domiciliar per garantir-ne l’atenció.