Tarragona es tenyeix de lila pel 8-M

08 de març de 2020 a les 21:51h

Aquesta tarda, Tarragona s'ha tenyit de lila en motiu del 8 de març, el Dia Internacional de la Dona Treballadora. La manifestació, organitzada per la Plataforma 8-M Camp de Tarragona, ha estat l'acte central de la jornada i l'esdeveniment més multitudinari.

La marxa ha començat cap a tres quarts de sis a la Plaça Imperial Tàrraco, amb una exhibició de pilars aixecats per castelleres. Un cop han acabat, les manifestants han enfilat per la Rambla Nova passant per Prat de la Riba i Ramon i Cajal, han pujat pel Carrer Sant Francesc i des d'allà s'han dirigit al punt final, la Plaça de la Font.

L'acte ha estat encapçalat per un bloc no mixt (només de dones), seguit per un mixte per a les entitats i sindicats que hi volguessin participar, i un últim bloc d'accés lliure. A la manifestació s'han pogut veure banderes de tot tipus, com les del puny feminista, del col·lectiu LGTBI o la trans. També han tingut força protagonisme les pancartes, amb títols que deien, per exemple "No vaig néixer dona per morir per ser-ho" o "Sororitat contra el patriarcat". A més, s'anaven cantant càntics molt diversos, com "Si ens toquen a una, ens toquen a totes", "No es piropo, es acoso" o "La nit és nostra, cap agressió sense resposta". A la Rambla Vella, la capçalera ha fet la coreografia de "El violador ets tu", una performance visual creada pel col·lectiu xilè Las Tesis.

Segons l'organització, a la mobilització hi han participat unes 7.000 persones, tot i que la Guàrdia Urbana ho ha xifrat en un miler menys. En arribar a la Plaça de la Font, la gent s'ha anat apropant a l'escenari, i diverses representants de la Plataforma han llegit un manifest, en el qual denuncien la violència patriarcal, les agressions sexuals, el capitalisme, la precarietat laboral o el racisme, entre d'altres, i han reivindicat la sororitat com a eina per la lluita feminista.

Més tard, l'associació cultural Tornavís Teatre ha dut a terme una performance a través de la qual ha volgut plasmar la lluita feminista intergeneracional. Per últim, el grup Chirigota Femenina de Tarragona ha fet una actuació musical, també sobre la lluita feminista.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit