L’Àrea de Qualitat de Vida de l’Ajuntament de Roquetes ha començat a senyalitzar tots els passos de vianants que donen accés als centres escolars, instal·lacions esportives i edificis municipals, amb una sèrie de pictogrames, que afavoreixen l’autonomia i seguretat viària de les persones que tenen diagnosticat un Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA).
Aquest projecte s’ha realitzat mitjançant un conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Roquetes i TeaVial, una associació de Sevilla sense ànim de lucre que treballa per donar visibilitat al col·lectiu TEA i fomenta la seva autonomia i seguretat viària.
El projecte consisteix a pintar una seqüència concreta de pictogrames que es col·loquen sobre la primera línia blanca dels passos de vianants. Són quatre dibuixos acompanyats dels textos que descriuen la seqüència de les accions que s’han de realitzar per travessar el carrer, “Atura’t”, “Mira”, “Cotxe aturat” i “Creua”. Gràcies a aquests pictogrames s’ofereix un plus de seguretat al col·lectiu TEA, facilitant la comprensió de com s’ha d’actuar, i millorant per tant la seva autonomia.
La pintada dels pictogrames ha estat supervisada per la regidora de Qualitat de Vida de l’Ajuntament de Roquetes, Cinta Garcia, acompanyada per l’alcalde de la ciutat, Paco Gas, i membres de l’equip de Govern, la regidora Núria Altadill, els regidors Sisco Ollé i Ivan Garcia i també del director de l’escola de la Raval de Cristo, Josep Maria Eguren.
La mateixa regidora de Qualitat de Vida, Cinta Garcia, s’ha encarregat de pintar els primers pictogrames amb el suport dels Serveis Municipals, començant pel pas de vianants de l’escola de la Raval de Cristo.
La regidora ha volgut destacar que “aquests pictogrames, que són de color blau perquè és
el color que més ràpidament identifiquen els autistes, també serviran per crear una ciutat més accessible per a tothom, conscienciant i empatitzant sobre la diversitat, la qual cosa afavorirà també la seva inclusió i millorarà la convivència de tots”.
El TEA és un trastorn del desenvolupament que implica dificultats en les àrees de la comunicació social recíproca, la conducta repetitiva i/o interessos restringits. Els infants amb TEA poden tenir una intel·ligència molt variable, que va des de les nenes i nens amb discapacitat intel·lectual fins a les nenes i nens que tenen altes capacitats.