Més de 800 famílies han rebut assessorament energètic a Reus el 2017

Un total de 842 famílies de Reus han rebut assessorament energètic gratuït durant l’any 2017, ja sigui a través dels 32 tallers d’estalvi energètic que s’han fet o de les sessions individualitzades del punt d’assessorament energètic. Enguany, l’Ajuntament de Reus continua oferint aquests dos serveis, organitzats per la Regidoria de Benestar Social –a través del Pla Local d’Inclusió Social–, la Regidoria de Medi Ambient i Ocupació i Aigües de Reus.

El punt d’assessorament energètic atén cada dijous al matí al Centre Cívic Llevant de 10:00 a 13:00 h i a la tarda, al Centre Cívic Ponent de 16:00 a 19:00 h.

El taller «Com estalviar en la teva factura d’electricitat i aigua» es fa un cop cada mes de 10:00 a 11:00 h: el 17 de gener se’n va fer un al Casal de les Dones i n’està programat un altre el 14 de febrer. També es faran el 31 de gener al Centre Cívic Llevant, el 14 de març al Centre Cívic Migjorn, el 18 d’abril al Centre Cívic Mestral i el 16 de maig al Centre Cívic Llevant.

Cal recordar que és imprescindible haver passat per un taller o per l’assessorament individual per tal d’accedir a la subvenció de pobresa energètica. També és important que les persones que assisteixin tant als tallers com a l’assessorament individualitzat portin una factura, ja que és l’única manera de personalitzar i poder assessorar de manera adient. En l’assessorament individual es facilita un informe amb recomanacions i per poder-lo fer s’han de tenir dades concretes i correctes.

Imprescindible demanar cita prèvia
Cal demanar cita prèvia per poder accedir als tallers d’eficiència energètica i a l’assessorament individual, ja sigui a través del web municipal o per telèfon, trucant al 010 (977 010010 si es truca des de mòbil o des de fora de Reus) i marcant l’opció 2.

Durant el 2017 s’han realitzat  32 tallers, amb un total de 665 participants i 177 famílies atesses pel punt d’assessorament energètic.

Els tallers
Es tracta d’una xerrada on es donen pautes per disminuir el consum i la despesa energètica a casa; per entendre la nova factura elèctrica, de gas i d’aigua; per conèixer les diferents modalitats de contractació; per poder establir les bases d’una comptabilitat energètica domèstica més precisa, i per a realitzar una millora de l’eficiència i, per tant, d’estalvi energètic potencial. Per això, es recomana als assistents portar la darrera factura d’aigua, gas i llum.

El punt d’assessorament energètic
Amb el mateix objectiu de fomentar el consum responsable de l’aigua i l’energia domèstica i de disminuir les despeses produïdes en aquest àmbit, l’any 2017 es va posar en marxa a Reus la creació d’un punt d’assessorament energètic obert a tothom. Qui vulgui pot demanar-hi cita prèvia i consultar amb la seva factura si té possibilitats de reduir la despesa acollint-se a algun tipus de bonificació, de millora en l’ús dels subministraments, de reducció de potència, etc. La factura és un requisit imprescindible, ja que es tracta d’un assessorament personalitzat.

Durant la visita, un professional del Col·legi d’Enginyers facilita les recomanacions que considera adients per la millora de l’eficiència energètica i la disminució de la despesa: canvi de tarifa, canvi de potència, canvi de companyia subministradora o tramitació del bo social, entre d’altres.

Respecte a les accions aconsellades des del punt d’assessorament energètic durant l’any 2017, un total de 156 han estat una tarifa, 105 el bo social, 47 la reducció de la potència contractada i 104 un canvi de companyia. 

Per a més informació sobre estalvi energètic es pot consultar el web de la Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus: http://taulapobresaenergetica.cat/

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Barcelona recupera les fonts ornamentals després de més de dos anys tancades

L’Ajuntament de Barcelona comença a obrir els brolladors de les fonts ornamentals aquest 22 d’abril, després d’uns dies que s’han…

1 minut fa

Mor la conductora d’un vehicle en un accident a la C-16

La conductora d'un vehicle ha mort en una col·lisió lateral a la C-16 a Sallent (Bages) aquest dimarts al matí,…

3 minuts fa

Mor en patir un infart al volant un conductor amb el carnet caducat, sense assegurança ni ITV

Un home de 92 anys va perdre la vida aquest diumenge al migdia en un accident de trànsit a la…

7 minuts fa

La Draperia de Valls presenta els nous projectes al seu local del Barri Antic

El pròxim dissabte 26 d’abril a les 12 h s'obriran les portes de La Draperia, per  donar a conèixer els nous…

15 minuts fa

La Mel i la Fusta fan arribar la teràpia amb gossos a l’Institut Lacetània de Manresa

La Mel i la Fusta són dues gosses que, des de fa un temps, s'han convertit en companyes dels nois…

26 minuts fa

La defunció del papa Francesc no afectarà la despenalització de l’avortament

El Govern confia que la defunció del papa Francesc no suposarà un fre a la despenalització de l'avortament ni tampoc…

39 minuts fa

Esta web utiliza cookies.