La Marató de Sang d’Amposta 2017 se suma a la donació de plasma

El proper dimecres 15 de novembre Amposta viurà una nova edició de la Marató de Donants de Sang. La Lira Ampostina (C/Mestre Casanovas, 44) serà l’escenari d’aquesta activitat especial, que se celebrarà de 9 a 21 hores. Enguany, la Marató tractarà d’assolir els 500 donants durant tota la jornada.

La Marató arriba més de dos mesos després dels atemptats de Barcelona i Cambrils. Per tant, les 450 persones que van fer donacions arrel dels atemptats ja podran donar novament durant la jornada de la Marató a Amposta.

Donació de sang i de plasma, però amb reserva

Enguany la novetat és que es podrà donar plasma, encara que s’haurà de fer amb reserva prèvia a plasma@bst.cat. En principi, tothom qui pot donar sang, pot donar plasma, però com que es tracta d’una donació una mica més llarga (uns 45 minuts), és necessari programar-ho. Cada dia, malalts de tot Catalunya necessiten plasma per als seus tractaments. N’hi ha que pateixen grans cremades o accidents greus i d’altres que precisen alguna de les proteïnes que conté el plasma.

També per donar sang i per tal d’agilitzar l’organització, recomanem fer reserva prèvia de l’hora que vindreu a www.donarsang.gencat.cat. L’etiqueta #MSangAmposta servirà per difondre l’esdeveniment a les xarxes socials de manera que els qui no poden donar, també poden col·laborar fent difusió de La Marató.

Una gran festa de ciutat

La campanya, organitzada pel Banc de Sang i Teixits (BST), compta amb la implicació de l’Ajuntament d’Amposta i l’Associació de Donants de Sang del Montsià.

La Marató es converteix cada any en una gran diada festiva amb la participació  d’entitats, institucions, empreses i particulars que s’hi impliquen i  organitzen activitats lúdiques, obsequis i moltes sorpreses durant tota la jornada.

L’objectiu de la campanya és ajudar a mantenir l’estoc de sang que Catalunya necessita per mantenir per garantir les necessitats dels hospitals.

La donació de sang, un hàbit cívic

Malgrat els avenços científics i tecnològics, la sang no es pot fabricar. És per això que la donació voluntària i altruista és encara l’única via per obtenir tota la sang necessària per atendre a tots els malalts de Catalunya. De fet, es calcula que diàriament es necessiten entre 800 i 1.000 donacions de sang.

De cada donació de sang se’n beneficien com a mínim tres persones, ja que durant el processament de cada bossa s’obtenen concentrats d’hematies o glòbuls vermells, plaquetes i plasma. Tots aquests components de la sang caduquen passats uns dies, per això és necessari donar-ne de forma regular. Podem donar sang més d’una vegada l’any. En concret, les dones poden donar-ne 3 vegades i els homes 4.

 

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Portes obertes del PFI-PTT de l’Institut d’Altafulla

La cuina del PFI-PTT de l’Institut d’Altafulla, que s’ubica a les dependències de l’Esplai de la Gent Gran al carrer…

5 hores fa

Obertes inscripcions al Stage d’Estiu 2025 del Golf Costa Daurada

Golf Costa Daurada ja ha obert les inscripcions a l'Stage d'Estiu 2025, una proposta esportiva i de lleure que s'ha…

5 hores fa

Importants retencions a l’AP-7 a Martorell en sentit Tarragona per un accident amb una furgoneta

Un accident a l’AP-7 a l’altura de Martorell en sentit Tarragona està provocant aquest vespre retencions importants a la via.…

5 hores fa

Valls, seu de la 5a edició de la Ruta Sense Límits Road 2025

Valls serà de nou la seu central de la Ruta Sense Límits Road 2025, un esdeveniment moto turístic i no competitiu…

5 hores fa

Obre un nou supermercat a Tarragona, el quart de la marca a la ciutat

La ciutat de Tarragona comptarà ben aviat amb un nou establiment dels supermercats Condis, el quart a la ciutat. El…

5 hores fa

Es presenta la Festa Major de Santa Anna 2025 del Vendrell: Un crit d’autenticitat, emoció i identitat col·lectiva

Fa escassos moments, acaba de finalitzar la presentació oficial de la Festa Major de Sant Anna 2025 del Vendrell, un…

6 hores fa

Esta web utiliza cookies.