Diumenge, 20 d'abril de 2025
És notícia

L’Ajuntament de Tarragona enceta una campanya de recollida selectiva amb l’objectiu de reduir residus

Avatar photo

Una iniciativa que es presenta sota el lema “El que circula torna” i que pretén passar del 32,52% de recollida selectiva a superar el 50%

El conseller de Neteja, Jordi Fortuny, i la directora creativa-executiva d’Amor de Marca, Maite Lozaite. Foto: Laura V-M

L’Ajuntament de Tarragona enceta una campanya de recollida selectiva amb l’objectiu de “millorar la separació a totes les fraccions i reduir els residus impropis de la recollida selectiva”, ha esmentat el conseller de Neteja, Jordi Fortuny. Una iniciativa que es presenta sota el lema “El que circula torna” i que pretén passar del 32,52% de recollida selectiva a superar el 50% dins del Programa general de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya 2013-2020 (PRECAT20).

“Superar el 50% és un objectiu fonamental que s’ha d’assolir sí o sí. Sabem que és un repte ambiciós, difícil i ineludible”, comenta Fortuny. Des de l’Ajuntament són conscients que Tarragona presenta mancances en l’àmbit de la recollida selectiva i per aquest motiu volen que aquesta campanya s’allargui en el temps i aconsegueixi la seva permanència amb l’ajuda de 4 accions:

  1. Educadors i educadores a peu de contenidor: Un total de 7 educadors fomentaran, del 14 de novembre al 13 de desembre, la recollida selectiva i la reducció del percentatge d’impropis de les diferents fraccions mitjançant la repartició de bosses de ràfia, cubell i bosses compostables; el muntatge d’una carpa informativa i l’ajuda a peu de contenidor.
  2. Espectacle familiar als centres cívics: De forma totalment gratuïta i de la mà de la companyia Fadunito els centres cívics municipals acolliran un espectacle familiar, en clau d’humor, que girarà al voltant dels residus i la seva correcta separació.
  3. La festa de la recollida selectiva: La plaça Corsini acollirà el 22 de novembre, de 17 a 20 hores, una festa dedicada a la separació de residus i la transformació d’aquests en una peça útil i amb valor. Hi haurà activitats musicals i artístiques, tallers i altres activitats.
  4. Projecte escolar: Les educadores i educadors ambientals visitaran les escoles de primària amb informació relacionada amb la campanya i proporcionaran jocs didàctics online per interactuar amb l’alumnat, entre altres tallers.

La campanya ha suposat un cost al voltant dels 110.000 €

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Any de rècords per als creuers del Port de Tarragona

Notícia següent

La previsió de pluja obliga a cancel·lar les visites nocturnes al cementiri

Notícies relacionades