L’Ajuntament de la Bisbal va aprovar el febrer de 2017, per Junta de Govern, el servei d’assessorament jurídic i de suport en la tramitació d’expedients urbanístics, prèvia classificació i arxiu d’aquells expedients compresos entre els anys 2010 i 2015. Aquest contracte, d’una durada de vuit mesos, es va valorar en 15.000€.
L’empresa que es va contractar per a dur a terme aquesta feina ha analitzat tots els expedients urbanístics de les anualitats de 2010 a 2015 i ha dut a terme tasques d’arxiu i indexació dels documents fins aquest novembre. També ha redactat les actes administratives corresponents per a la finalització del procediment en cada expedient, al·legant caducitat, arxiu per inacció imputable a l’administrat o bé resolució expressa estimatòria o desestimatòria dels interessos del ciutadà.
De tots els expedients analitzats del 2010 al 2015, setanta-cinc expedients no estaven finalitzats per diversos motius:
-Estaven caducats. En aquest cas s’ha fet el tancament de l’expedient i s’ha arxivat.
-Expedients finalitzats però no tancats administrativament. S’ha realitzat el tancament i s’han arxivat.
-Expedients amb informes d’obres favorables però sense aprovació de l’atorgament de la llicència. S’ha aprovat, s’ha tancat l’expedient i s’ha arxivat.
-Expedients oberts per manca de documentació sol·licitada o no sol·licitada. S’ha seguit amb la tramitació.
-Expedients amb informes urbanístics desfavorables però sense tramitar. S’ha seguit amb la tramitació.
-Expedients de primeres ocupacions tramitades però no concedides ni arxivades. S’ha seguit la tramitació.
-Expedients de legalitat urbanística iniciats però sense acord. S’ha seguit amb la tramitació.
L’equip de govern actual va considerar oportú dur a terme aquestes tasques perquè, durant el 2016, hi va haver un arxiver a l’Ajuntament que va posar ordre i va arxivar tota la documentació de l’arxiu municipal. Aquesta persona va separar tots els expedients urbanístics i va classificar tota la resta però va detectar que hi havia expedients amb molta documentació i que en d’altres hi havia irregularitats, com ara documentació repetida, manca de documents, en altres casos la documentació estava repartida en diversos expedients i també hi havia expedients sense tancar. Per a dur a terme aquestes tasques era imprescindible comptar amb un expert jurídic que pogués fer aquesta feina. Amb l’aprovació i execució d’aquest contracte l’Ajuntament de la Bisbal ha pogut organitzar els expedients i tancar-los o continuar amb la tramitació, en funció de cada cas.
De la mateixa manera com les actuacions per prevenir incendis forestals es fan a l'hivern, les millors per no malbaratar…
El Ple del mes d’abril de la Paeria de Balaguer ha començat amb l’aprovació d’un expedient sancionador, amb motiu de…
Tres funcionaris de presons van resultar ferits ahir dijous per l'agressió d'un intern al centre penitenciari de Brians 1, a…
El Ministeri de Sanitat ha prohibit la venda i distribució de llaminadures de cànnabis arreu de l'Estat, segons una odre…
Els Bombers de la Generalitat de Catalunya van treballar ahir a la nit en un incendi d'una masia abandonada de…
Cambrils anirà més enllà en la seva estratègia contra la venda ambulant popularment coneguda com a top manta. Així ho…
Esta web utiliza cookies.