Dilluns, 23 de juny de 2025
És notícia

La maqueta de Tàrraco, reoberta

Avatar photo

La neteja integral ha permès recuperar els colors originals i restaurar les peces més petites

La maqueta de la Tàrraco romana s’ha reobert aquest matí a les visites, després de ser sotmesa a una neteja integral. L’autor, Elies Torres, ha estat l’encarregat de recuperar els colors originals i restaurar les peces i detalls més petits d’aquesta maqueta de 18 metres quadrats de superfície. La consellera Begoña Floria ha explicat que es tracta de la primera neteja integral i en profunditat, des que es va estrenar l’any 2005, i ha destacat que és un dels espais més visitats de Tarragona i punt de partida de la majoria de les rutes turístiques.

Les tasques de neteja han durat un mes i mig i s’han desmuntat les 24 peces que la conformen i s’han restaurat completament. Torres ha explicat que és una de les maquetes més grans del món i que està feta en parts per poder modificar-la i incorporar noves descobertes arqueològiques, com es va fer fa uns anys amb la incorporació del Temple d’August.

A més de la maqueta, també s’ha renovat la senyalística i l’autor ha explicat que, pròximament, s’editarà un llibre que detallarà el procés de construcció i les principals característiques.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Vendrell acull el Campus de futbol de Jessica Rodríguez

Notícia següent

Calafell s’adhereix al Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

Notícies relacionades