La ciutat de Girona ha rebut aquesta setmana la visita de dos representants de Circulate Sports Marketing. Es tracta d’una empresa xinesa de gestió de marca i màrqueting esportiu que manté contacte amb més de 200 clubs de running a la Xina i amb la qual l’Agència Catalana de Turisme ha arribat a un acord de col·laboració per promoure els esdeveniments esportius més rellevants del territori entre el mercat xinès, especialment de running i triatló.
Per tal de donar a conèixer l’oferta esportiva de la ciutat, s’ha organitzat un programa de prospecció durant el qual s’han visitat diferents empreses i entitats que formen part del segell Girona Enjoy Sport, entre elles les empreses especialitzades en ciclisme, els allotjaments amb espais per guardar bicicletes i les instal•lacions esportives susceptibles de ser utilitzades per entrenaments relacionats amb el running i el triatló.
El programa de visites ha inclòs també una trobada amb organitzadors d’esdeveniments esportius de trail i ciclisme, com el corredor i membre del Club Trail Running Girona, Toti Bes; el triatleta professional gironí Nan Oliveras, o el president del Club Triatló Girona Costa Brava, David Preses. La reunió ha permès transmetre l’estil de vida esportiu de la ciutat -un dels aspectes que Circulate Sports Marketing tenia especial interès en conèixer- i les qualitats del territori per a la pràctica de l’esport de la mà d’esportistes referents de la ciutat.
“Girona està fent una clara aposta en la promoció del turisme esportiu, la ciutat s’està posicionant internacionalment i atrau l’interès per part de nous mercats emergents com el xinès. Accions com aquestes permeten reforçar la projecció de la ciutat com a destinació de turisme esportiu i dinamitzar econòmicament els sectors vinculats a la pràctica esportiva” ha destacat la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica, Desenvolupament Local i Turisme de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes.
Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia i regidora d’Educació i Esports de l’Ajuntament, Isabel Muradàs, ha remarcat que “l’excel·lència dels equipaments esportius de la ciutat, l’oferta d’empreses i els esdeveniments que s’organitzen al llarg de l’any són un pol d’atracció per a esportistes professionals i amateurs. L’estratègia prioritària en matèria de turisme esportiu és consolidar Girona com a seu d’entrenaments, i accions com les realitzades amb Circulate Sports Marketing permeten mostrar els recursos que ofereix Girona a aquest segment de mercat”.