Dimecres, 23 d'abril de 2025
És notícia

FiraTàrrega obre la convocatòria del concurs per a la nova direcció artística del certamen

Es crearà una comissió tècnica de valoració, que serà l'encarregada d'avaluar els projectes que presentin els interessats en assumir aquesta responsabilitat

FiraTàrrega ha obert aquest dijous la convocatòria del concurs per a la nova direcció artística del certamen. Les persones interessades tenen fins el 14 d’agost per presentar les seves candidatures, en les quals hauran d’incloure un projecte artístic que s’adeqüi a la missió, valors i objectius de FiraTàrrega, a més d’altra documentació requerida. La nova direcció tindrà una durada màxima de cinc anys, tres anys inicials més dos anys renovables. Per a la resolució del concurs, que es durà a terme al mes de novembre –després de l’edició de FiraTàrrega 2018-, es crearà una comissió tècnica de valoració, que serà l’encarregada d’avaluar els projectes presentats. L’actual director artístic de FiraTàrrega, Jordi Duran, ha acumula dues direccions artístiques, de quatre anys cadascuna.
La missió i els objectius de la direcció artística són els de realitzar una programació artística que visualitzi i impulsi la creació escènica, especialment la de les arts de carrer; una programació que sigui atractiva per al mercat escènic facilitant la idea de hub internacional de contractació; fomentar el suport a la creació; impulsar la creació transnacional; fomentar la coproducció bilateral entre festivals, fires, mostres o altres espais d’exhibició; fomentar la formació en arts de carrer i també la presència de les arts de carrer al circuit escènic català i donar cabuda als discursos contemporanis, integradors, universals, cohesionadors i crítics.

El director artístic s’haurà d’encarregar de la programació, integrada per una cinquantena de companyies. Un 50% de la programació serà catalana, un 25% de la resta de l’Estat i un 25% serà internacional. Segons estableix el concurs, l’equilibri entre carrer i sala serà d’un 60% i 40%, respectivament, tot i que no ha de ser un percentatge infranquejable en favor dels espectacles de carrer. Ser ciutadà de la Unió Europea i acreditar un mínim de quatre anys d’experiència professional en el sector, són alguns dels requisits bàsics per poder-se presentar a la convocatòria per a la direcció artística de FiraTàrrega.

La resolució del concurs es farà al mes de novembre, un cop celebrada l’edició de FiraTàrrega 2018, amb la constitució d’una comissió tècnica de valoració que serà l’encarregada d’avaluar els projectes presentats. Aquesta comissió estarà formada per la direcció de mercats de l’ICEC-Departament de Cultura; la direcció executiva de FiraTàrrega; la subdirecció general de l’INAEM; i tres professionals del sector de les arts escèniques amb coneixements específics en arts de carrer.

L’actual director artístic, Jordi Duran, ha fet dues direccions artístiques de quatre anys cadascuna. Al llarg d’aquests vuit anys FiraTàrrega ha treballat en tres puntals definitoris: el primer centrat en l’exhibició de la Fira que té lloc durant els quatre dies de setembre, el segon enfocat en la producció i l’acompanyament d’espectacles de companyies a través del programa suport a la creació, i per últim el de la formació amb la creació del postgrau de creació en arts de carrer.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Barcelona reduirà les guinguetes i gandules a les platges per lluitar contra la saturació

Notícia següent

Detenen el passatger d’un autobús que duia 6 kg de marihuana en una maleta

Notícies relacionades