Es tracta doncs, d’explotar un model molt implantant en altres zones d’esquí, com a La Molina, on hi ha una vuitantena de negocis privats al seu entorn. Ticó no ha concretat el tipus de negocis per a les estacions d’Ski Pallars però si que ha apuntat al parc lúdic d’Espot, que el volen fer ”més potent”, ampliant-lo i amb més oferta d’activitats. Per això, caldrà treballar amb Urbanisme ”per acabar d’acotar els límits”, tot i que en cap cas es plantejarà ”res que surti dels límits actuals de l’estació”.
Canons de nova generació contra el canvi climàtic
La previsió d’inversió per a les estacions d’Ski Pallars per aquest 2018 és d’1.533.200 euros, bona part dels quals (1 milió) es destinarà a renovar el 30% dels 180 canons de neu artificial que hi ha entre Espot i Port Ainé. El director d’Ski Pallars, Xavier Bigorda, ha explicat que es posaran canons de ”nova generació” que tenen la finalitat de contribuir a lluitar contra el canvi climàtic, ja que consumeixen menys aigua per fer la neu artificial i aquesta també es pot produir a una temperatura més elevada. Això repercuteix en què no cal tanta despesa energètica i per tant hi ha un estalvi econòmic per a l’estació.
També està previst fer una ampliació de l’aparcament de la cota 2.000 a Port Ainé, en 75 noves places i un de nou a la mateixa cota però per sobre de l’Hotel que comptaria amb 530 places i accés directe a les pistes d’esquí.
Un 3% menys d’esquiadors al gener per culpa de la vaga
La vaga de treballadors que va tenir lloc el cap de setmana del 17 i 18 de gener amb incidència sobretot a l’estació de Port Ainé s’apunta com una de les possibles causes de la davallada d’un -3,05% d’esquiadors durant el mes passat en comparació als mateixos mesos del 2017 i el 2016. Enric Ticó ha lamentat que encara ara no saben el motiu de la vaga ja que a la darrera comissió de seguiment amb els treballadors, celebrada a principis de desembre, no se’ls va plantejar cap problema. És per això que creu que hi va haver un ”malentès” que s’ha acabat concretant amb ”algun tema que cal treballar perquè hi hagi pau i els treballadors se sentin còmodes”. Ticó ha remarcat pel que fa a les demandes dels treballadors, que ”quan hi ha un xoc amb la normativa estatal, el marge de negociació és zero”.
Explotació dels edificis en desús de la línia de la Pobla
Un dels objectius que s’ha marcat FGC pel que fa a la línia de tren Lleida – la Pobla de Segur és resoldre el problema de les instal·lacions obsoletes que hi ha a l’entorn de la línia. Hi ha en total 7 edificis en desús. El cap de línia, Emili Monsó, ha explicat que es vol donar prioritat a l’estació de Sant Llorens de Montgai, a la Noguera, on ja hi ha converses amb l’Ajuntament de Camarasa per tal d’ubicar-hi un centre d’interpretació que ajudi a dinamitzar turísticament la zona i la línia. Així mateix, a Cellers, al Pallars Jussà es vol explotar de forma hotelera el conjunt d’edificis que hi ha a l’entorn de l’estació. Altres estacions que es volen explotar en format concessió, són la de Guàrdia de Tremp i la de Salàs de Pallars.
Des que es va fer el traspàs de RENFE a FGC a finals del 2004, la línia del tren de la Pobla ha rebut una inversió de 71 milions d’euros amb una mitjana de 5 milions anuals. A banda de l’increment de viatgers constatat des de l’entrada en servei dels nous combois al 2016, des d’FGC estan especialment orgullosos de l’índex de satisfacció dels passatgers, que se situa per sobre del 79%. Una de les novetats d’aquest darrer any ha estat la posada en funcionament de l’app per avisar d’actes incívics, que ha rebut 38 avisos, la majoria per gent que posava els peus al seient, persones que viatjaven sense bitllet o gent que portava la música molt alta.