En aquesta línia, els republicans volen sumar aquesta campanya “a d’altres accions que s’estan portant a terme” i continuar exigint al govern espanyol que, finalment, converteixi en gratuïtat l’AP-7. “Lamentem i condemnem que l’Estat es negui a aixecar els peatges en aquests trams de l’AP-7. No tenim autovia gratuïta com altres territoris. Tenim la Nacional totalment col·lapsada”, ha certificat, tot recordant la negativa del PP i Cs al Congrés de fer realitat aquesta proposta arran d’una iniciativa de la mateixa ERC, que valorava en 20 milions d’euros el cost d’alliberar els peatges mentre el territori no disposi d’una via ràpida gratuïta. “Aquesta negativa es fa encara més dolorosa quan veus que el Tribunal de Comptes xifra el rescat de les radials de Madrid en més de 3.000 milions d’euros. Es continuen les polítiques de privatitzar beneficis i socialitzar les pèrdues: sempre per als mateixos i als mateixos territoris”, ha retret. “Volem ser un territori homologable a qualsevol altre, que tinguem vies del segle XXI i no del XIX”, ha insistit.
En termes similars s’ha pronunciat també Aubà, qui ha criticat les mesures de “pacificació del trànsit” imposades pel govern espanyol al tram ebrenc –limitació de velocitat a 80 km/h, doble línia continua i construcció d’onze rotondes al llarg del traçat-. “Les Terres de l’Ebre no tenen una alternativa viable si no és l’autopista de pagament”, ha declarat, tot reclamant el dret dels ciutadans i usuaris a de disposar d’una via “segura” mentre no existeixin alternatives. “És una mostra més que els catalans hem de votar independència l’1-O. Estem davant d’un Estat que no resol els problemes i ho hem de fer nosaltres”, ha afegit.
Amb el final de la concessió del tram entre Alacant i Salou de l’AP-7 ja a la vista, el pròxim 2019, i la indefinició del govern espanyol del PP al respecte –ha dit que no la renovarà però tampoc ha precisat si s’eliminaran finalment els peatges- els republicans no es tanquen a la proposta de vinyeta que impulsa el Govern per finançar el manteniment de les infraestructures però reclamen un tracte igualitari entre territoris. “Tenim clar que els serveis s’han de pagar: sigui via pressupost, per ús. Podem entendre que s’ha de pagar però es fa difícil que els partidaris del cafè per a tots, en aquests pagaments no ho siguin. Si són vies cap a Madrid, són gratuïtes, però si no ho són, i com en aquest cas són ponts de tràfic de mercaderies importants, estan gravades. És injust. No podem admetre greuges comparatius”, ha tancat Montserrat.
Héctor Fort, jugador del FC Barcelona, s’ha vist envoltat d’una polèmica a les xarxes socials després de compartir una fotografia…
L'Ajuntament de Tarragona ha realitzat actuacions de manteniment i conservació per millorar les condicions d'escolarització de l'alumnat de la ciutat,…
La Policia Municipal de Terrassa va detenir aquesta diada de Sant Jordi dues persones per assaltar una parada de roses…
El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, va visitar ahir al matí el Centre de Titelles de Lleida, una…
Un dels problemes habituals que es troba l’administració en la gestió de l’espai públic és l’aparició de vegetació adventícia, és…
La Colla Castellera Nois de la Torre celebrarà aquest 2025 el seu 50è aniversari amb un ampli programa d'activitats que vol commemorar la seva trajectòria i…
Esta web utiliza cookies.