Categories: Uncategorized @ca

El Metro de Barcelona supera els 400 milions de validacions anuals

La xarxa de Metro de Barcelona va superar aquest diumenge la xifra de 400 milions de validacions acumulades des de l’1 de gener d’aquest any, cosa que confirma que a final de mes assolirà folgadament un nou màxim històric de passatge. L’anterior rècord correspon a l’any 2017, que es va tancar oficialment amb 390,4 milions de viatges. L’ampliació de la xarxa (el 8 de setembre es va posar en servei la Línia 10 Sud), l’augment d’oferta amb més trens en circulació i el creixement general de la mobilitat a l’àrea de Barcelona han fet possible que aquesta xifra de 390,4 milions de validacions s’igualés ja el 14 de desembre passat.

Des d’aleshores, el Metro ha anat sumant increments nets de passatge i avançant cap al màxim anual, que s’estima que acabarà situant-se a prop dels 407 milions el 31 de desembre, en funció del comportament dels pròxims dies. Això suposaria uns 17 milions més de validacions i un increment de l’ordre del 4,3% respecte el 2019.

A més, aquest 2018 el Metro de Barcelona ha batut dos rècords més: el de validacions en un sol mes, 37,94 milions, l’octubre passat, amb l’ajuda d’un calendari favorable per l’alt nombre de dies laborables, i el d’afluència en una sola setmana, que es va aconseguir la setmana del 9 al 15 d’abril, amb 8.876.776 validacions.

Per la seva banda, la utilització de la xarxa d’autobusos regulars de TMB també està experimentant un augment sostingut al llarg del 2018 i tot apunta que superarà la fita dels 202 milions de validacions a final d’any, gràcies a l’impuls que li estan donant les noves línies ortogonals i diagonals, definitivament implantades des del 26 de novembre. El màxim històric de referència des de la integració tarifària és el de l’any 2007, en què es van registrar 203,7 milions de viatges.

Mercedes Vidal, presidenta de TMB, ha dit que la xifra és una “boníssima notícia” i més encara venint de “rècords successius en anys anteriors”. Segons ella, aquest increment ajuda a lluitar contra la contaminació i a fer una mobilitat més sostenible, però alhora obliga a un repte molt gran en els propers anys per adaptar-se a l’ús massiu del Metro, cosa que “requerirà més inversió i modernització per oferir el servei que mereix la ciutat”.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

El PSC proposa la gratuïtat del peatge de la C-16 de les Fonts a Terrassa

Els socialistes volen una Catalunya pròspera, moderna i competitiva. Així ho ha explicat Eva Candela, nº 10…

6 hores fa

Mònica Sales defensa a Tortosa que “farem respectar Catalunya i també el sud del país”

La cap de llista de Junts+ Puigdemont per Catalunya, Mònica Sales, ha defensat que “som…

6 hores fa

David Saldoni: “El Bages necessita el lideratge de Junts al Govern de la Generalitat”

Durant l’acte de tancament de campanya de Junts al Bages, el diputat al Parlament i…

6 hores fa

Les biblioteques comunals d’Encamp i el Pas de la Casa reparteixen els premis del 13è Concurs de punts de llibre

El Comú d’Encamp ha fet entrega dels premis de la 13a edició del Concurs de…

6 hores fa

VÍDEO | Abascal s’enfronta als manifestants en un acte de Vox a Reus

El líder de Vox, Santiago Abascal, ha aturat el seu míting a Reus (400 persones)…

6 hores fa

Salvador Illa aposta per la ‘col·laboració ambiciosa’ amb el govern espanyol

El cap de llista del PSC, Salvador Illa, ha defensat la "col·laboració ambiciosa" amb el…

6 hores fa

Esta web utiliza cookies.