El judici per la mort violenta d’un home a Artesa de Segre (Noguera) el desembre de 2018 es podria fer al maig de 2021, despr茅s que s’hagi donat per tancada la fase d’instrucci贸 amb la reconstrucci贸 del crim feta divendres passat amb els tres investigats. Segons fonts pr貌ximes al cas, per貌, nom茅s el noi que segueix en llibertat per aquests fets va explicar la seva versi贸. Els altres dos, un noi i una noia, que segueixen en pres贸 provisional, es van negar a col路laborar. A m茅s, tot i que inicialment estava programada per a aquest dilluns, el jutjat d’instrucci贸 3 de Balaguer va aprofitar el mateix divendres 11 per acollir la vista per prorrogar la pres贸 provisional d’un dels joves, que el dia 20 de desembre complir脿 dos anys entre reixes.
Els investigats pel crim s贸n tres joves, ve茂ns de Lleida, d’entre 19 i 21 anys. Un dels nois va quedar en llibertat despr茅s de pagar una fian莽a de 500 euros i els altres dos, un noi i una noia, van ingressar a la pres贸, tot i que ella va estar uns mesos en llibertat. L’altre noi far脿 dos anys que est脿 en pres贸 provisional el 20 de desembre i segons la Llei d’Enjudiciament Criminal cal acordar una pr貌rroga de pres贸 justificada quan se superen els dos anys.
Tots tres estan investigats pels delictes d’homicidi, detenci贸 il路legal, estafa banc脿ria i incendi, per la mort de Josep Maria S. F., de 60 anys, molt conegut al municipi perqu猫 va ser director de la r脿dio d’Artesa.
El cad脿ver el van trobar els Mossos d’Esquadra el 4 de desembre de 2018 a casa de la v铆ctima, al carrer Amadeu d’Artesa de Segre, quan es van despla莽ar al pis de l’home en rebre una den煤ncia. A l’interior van trobar la v铆ctima, nua, amb un objecte a la gola i en estat inicial de descomposici贸 perqu猫 la calefacci贸 estava encesa. Ja llavors es va establir que havia mort feia uns dies.
Arran de la investigaci贸 oberta per aclarir els fets, els Mossos van detenir els tres sospitosos el 18 de desembre. Segons les investigacions, el m貌bil del crim seria econ貌mic i els acusats haurien intentat cremar el cad脿ver per destruir proves.