Categories: Uncategorized @ca

CCOO denuncia la precarització de la plantilla de Ferrocarrils Lleida-La Pobla

CCOO ha denunciat a través d’un comunicat la precarització de la plantilla de Ferrocarrils de la Generalitat i la consegüent manca d’efectius així com les dificultats per trobar maquinistes per a la línia Lleida-La Pobla de Segur. Una de les raons és que el seu sou és 100 euros al mes inferior que el dels maquinistes de Renfe.

Ara fa aproximadament un any que Ferrocarrils està operant a la línia de la Pobla, en la qual ofereix deu viatges d’anada i tornada, amb una plantilla de 23 persones, 9 d’elles maquinistes. CCOO considera que la plantilla actual és insuficient, ja que habitualment el personal de l’explotació de la línia Lleida-la Pobla ha de treballar fins a deu dies seguits sense descans i en alguns casos realitzen jornades per sobre de les vuit hores diàries.

Des del sindicat avisen que “si no es milloren les condicions laborals i salarials del personal de la línia Lleida-la Pobla hi haurà dificultats serioses per trobar nous maquinistes i garantir que els que hi ha ara no se’n vagin a treballar a Renfe”. També alerten que davant de les continuades ofertes de treball de l’operadora estatal, en poques setmanes hi pot haver una manca de maquinistes que faci inviable la sortida d’alguns dels deu trens que hi ha diàriament programats a la línia de Lleida-la Pobla.

“El gran volum de treball en moltes vegades va en detriment del servei òptim i de la seguretat dels passatgers, perquè és de sentit comú que algú que treballa deu dies consecutius amb jornades maratonianes, al final del període no té els reflexos com el primer dia, per més bona voluntat i professionalitat que hi posin els treballadors i treballadores de l’empresa, alerten. Actualment, aquest servei disposa d’una plantilla de 23 persones, de les quals 9 són maquinistes i la resta són personal de circulació (2 estan de baixa).

Des de CCOO expliquen que a principis d’estiu es va arribar a una situació “pràcticament insostenible” a causa de la manca de maquinistes, per la qual cosa Ferrocarrils de la Generalitat va obrir una oferta pública per cobrir una vacant de maquinista. Des del sindicat, però, consideren aquesta convocatòria “més que insuficient” per poder oferir un servei òptim a la ciutadania. Ferrocarrils, prossegueixen, ha fet dues convocatòries més en tres mesos i han resultat desertes perquè, tal com denuncia CCOO, tot i que s’hi han presentat diversos maquinistes tots han declinat l’oferta per les baixes condicions salarials i laborals. Aquestes condicions, expliquen, són les més baixes del sector amb una diferència important: un maquinista que treballi a RENFE cobra 500 euros més cada mes, i un maquinista de la mateixa empresa en cobra 400 més, mensualment. El personal que treballa a la línia de Lleida – la Pobla està equiparat al personal que treballa als cremalleres de Montserrat o de Núria.

CCOO a finals de primavera va asseure’s a negociar amb l’empresa per equiparar les condicions del personal de la línia Lleida-la Pobla amb el personal que presta serveis a les línies de rodalies de l’àrea metropolitana. “En tot moment ens vam trobar amb la negativa de l’empresa a fer cap millora”, asseguren. Posteriorment, CCOO va interposar una demanda de conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya que va acabar sense acord i, denuncien, “amb una actitud tancada per part de Ferrocarrils de la Generalitat”. La resposta de l’empresa, asseguren, és que no volen negociar amb el sindicat perquè “s’allargarien les negociacions més de dos anys i és més ràpid que ho porteu a judici”. CCOO ha interposat un conflicte col·lectiu perquè s’apliqui el mateix conveni que als treballadors que donen servei a l’àrea metropolitana de Barcelona.

Per part de l’empresa, denuncien, hi ha hagut un “menysteniment tàcit cap al servei que dona la línia Lleida-la Pobla a les contrades de Lleida”. Tot i formar part de l’ATM de Lleida (Autoritat Transport Metropolità de Lleida), de donar un servei periòdic de rodalies, que la feina que realitzen és idèntica que la que fan els treballadors de la xarxa de ferrocarrils, l’empresa els aplica el Conveni de muntanya de FGC que està pensat per a les pistes d’esquí i els cremalleres de Montserrat i Núria, que formen part de Ferrocarrils de la Generalitat i que res tenen a veure amb el servei que es fa a la línia de Lleida-la Pobla, recorden.

“En tot moment l’empresa ens ha comunicat verbalment que per a ells aquesta línia és eminentment turística, malgrat que el 90% els viatgers utilitzen la targeta de l’ATM que seria una T-10 o una T-10/30”, lamenten i recorden que aquestes targetes habitualment són utilitzades per les persones que es desplacen assíduament per les contrades de Lleida, i són residents d’aquest territori.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

VÍDEO | Desmantellen una plantació de marihuana amb més de 1.000 plantes a l’Arboç

Els Mossos d’Esquadra han desmantellat una plantació interior de marihuana en dues naus industrials contigües…

9 minuts fa

Activada l’alerta del pla Inuncat per fortes pluges que poden deixar més de 100 litres

Protecció Civil ha activat aquest divendres a la tarda la fase d'alerta del Pla especial…

13 hores fa

Mor un guàrdia civil en precipitar-se diversos metres des d’una nau industrial

Un agent de la Guàrdia Civil ha mort aquest divendres després de precipitar-se diversos metres…

13 hores fa

La Guàrdia Urbana de Tarragona, un dels perfils millors pagats entre els funcionaris municipals

Els salaris de la Guàrdia Urbana de Tarragona suposen un 25% de les despeses salarials…

13 hores fa

Carles Puigdemont: “Què ens han d’explicar els socialistes de gestió?”

Centenars de persones desplaçades des del Baix Camp han omplert el pavelló d’Argelers per visitar…

13 hores fa

El PP promet 50.000 habitatges públics per als joves si arriba a la Generalitat

El Partit Popular promet 50.000 habitatges públics en sòl públic durant els pròxims quatre anys…

13 hores fa

Esta web utiliza cookies.