Al marge de la quantitat, a l’hora de fer un carril bici es fa primer un estudi concret de la zona, de quantes places d’aparcament té i el volum de trànsit. L’objectiu és baixar-los a calçada eliminant un carril de circulació o d’aparcament, evitant així el conflicte amb els vianants. Després de fer aquest anàlisi es decideix la millor opció, però alguns carrils han generat queixes entre alguns veïns per falta d’espai per aparcar.
La vorera queda així alliberada de bicicletes i en molts casos de motocicletes aparcades, ja que sovint es crea una àrea d’aparcament per a motos al costat del nou carril bici.
Un dels projectes que es comença a abordar ja és el de Gran Via, que té alguns trams sense carril bici: Aribau-Passeig de Gràcia, plaça Espanya i plaça de les Glòries. Cal crear-lo en aquestes àrees i en tots els casos baixar-lo a calçada, pel lateral de la Gran Via, com es fa provisionalment quan s’instal·la la Fira de Reis. Això suposarà eliminar un dels dos carrils laterals, que en alguns trams són de trànsit i en altres un dels dos és per aparcar.
El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona ha presentat una moció amb l’objectiu de revertir el retrocés en l’ús…
Tarragona es desperta el dia de Sant Jordi amb ganes de celebrar la diada. Les parades de llibreries, floristeries i…
La compravenda d'habitatges a Catalunya va augmentar un 16,9% al febrer en comparació al mateix mes del 2024, fins a…
La Fira del Vi de Falset (Mostra i mercat dels vins de la DOQ Priorat i la DO Montsant) enceta…
La Coordinadora per l'habitatge digne dona fins al 5 de maig al Govern, als grups parlamentaris i a la patronal…
El president d'Òmnium, Xavier Antich, ha fet una crida a defensar de manera "activa" el català per Sant Jordi. Amb…
Esta web utiliza cookies.