Categories: Uncategorized @ca

Barcelona preveu arribar als 233 quilòmetres de carril bici a finals del 2018

 L’Ajuntament de Barcelona preveu arribar com a mínim als 233 quilòmetres de carril bici a finals del 2018. L’actual govern n’ha executat 36 km entre nous carrils i vies ciclables (que comparteixen espai amb el cotxe); 20 més estan execució ara mateix, i 61 s’estan planificant de cara a l’any vinent. Un dels projectes que s’està treballant ja és el de Gran Via. Cal crear-lo en els trams on no n’hi ha i en tots els casos baixar-lo a la calçada, una de les prioritats per facilitar la convivència a les voreres. El tram entre Aribau i plaça Espanya estarà fet abans de final d’any, i durant el 2018 s’iniciaran els treballs entre Aribau i Bailen. L’objectiu inicial que s’havia marcat l’executiu per al 2018 era 308 quilòmetres. Els responsables municipals asseguren que s’iniciaran altres projectes al marge dels ja esmentats, però no volen donar per fet que s’arribarà a aquesta xifra.
L’objectiu del govern d’Ada Colau és que la pràctica majoria de la població barcelonina tingui un carril bici a menys de 300 metres de casa. L’Ajuntament ha invertit fins a dia d’avui més de 7 MEUR des de principis de mandat i la previsió és arribar als 32,5 milions.

Al marge de la quantitat, a l’hora de fer un carril bici es fa primer un estudi concret de la zona, de quantes places d’aparcament té i el volum de trànsit. L’objectiu és baixar-los a calçada eliminant un carril de circulació o d’aparcament, evitant així el conflicte amb els vianants. Després de fer aquest anàlisi es decideix la millor opció, però alguns carrils han generat queixes entre alguns veïns per falta d’espai per aparcar.

La vorera queda així alliberada de bicicletes i en molts casos de motocicletes aparcades, ja que sovint es crea una àrea d’aparcament per a motos al costat del nou carril bici.

Un dels projectes que es comença a abordar ja és el de Gran Via, que té alguns trams sense carril bici: Aribau-Passeig de Gràcia, plaça Espanya i plaça de les Glòries. Cal crear-lo en aquestes àrees i en tots els casos baixar-lo a calçada, pel lateral de la Gran Via, com es fa provisionalment quan s’instal·la la Fira de Reis. Això suposarà eliminar un dels dos carrils laterals, que en alguns trams són de trànsit i en altres un dels dos és per aparcar.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

ERC impulsa una moció per reforçar l’ús del català a Tarragona

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona ha presentat una moció amb l’objectiu de revertir el retrocés en l’ús…

10 minuts fa

Quins llibres triomfen entre els tarragonins aquest Sant Jordi?

Tarragona es desperta el dia de Sant Jordi amb ganes de celebrar la diada. Les parades de llibreries, floristeries i…

11 minuts fa

Incrementa un 1,6% la compravenda d’habitatges a Catalunya al febrer

La compravenda d'habitatges a Catalunya va augmentar un 16,9% al febrer en comparació al mateix mes del 2024, fins a…

19 minuts fa

La Fira del Vi de Falset visitarà Tarragona i Reus acompanyada de música i degustacions

La Fira del Vi de Falset (Mostra i mercat dels vins de la DOQ Priorat i la DO Montsant) enceta…

23 minuts fa

La Coordinadora per l’habitatge digne dona un ultimàtum al Govern andorrà

La Coordinadora per l'habitatge digne dona fins al 5 de maig al Govern, als grups parlamentaris i a la patronal…

47 minuts fa

Òmnium fa una crida a defensar activament el català per Sant Jordi

El president d'Òmnium, Xavier Antich, ha fet una crida a defensar de manera "activa" el català per Sant Jordi. Amb…

49 minuts fa

Esta web utiliza cookies.