El creador de continguts nord-americà Tucker Genal, conegut a TikTok pels seus vídeos d’humor, bromes i missatges de to positiu, ha mort als 31 anys. El jove, que acumulava més de tres milions de seguidors a la plataforma, va ser trobat sense vida al seu domicili de Los Angeles l’11 de desembre, segons ha informat l’oficina del metge forense del comtat.
D’acord amb la informació oficial disponible fins ara, la mort ha estat declarada com a suïcidi, a l’espera que es tanqui definitivament l’informe forense amb els resultats complets de l’autòpsia. Les autoritats no han fet públics més detalls sobre les circumstàncies del decés.
La notícia va ser confirmada pels seus germans, Carson i Connor Genal, de 26 i 25 anys, a través d’un comunicat publicat a Instagram el 15 de desembre. En el missatge, la família expressava el seu xoc per la pèrdua i demanava respecte i privacitat en un moment que van qualificar d’“increïblement difícil”. També van agrair les nombroses mostres de suport rebudes tant per part dels seguidors com d’altres creadors de contingut.
Seguit per milions de persones pels seus missatges positius
Tucker Genal havia construït una comunitat molt nombrosa a les xarxes socials des que va obrir el seu compte de TikTok el maig del 2019. En sis anys, va aconseguir gairebé tres milions de seguidors i més de 117 milions de “m’agrada”, amb vídeos centrats en l’estil de vida, l’humor quotidià i situacions familiars, sovint amb la participació dels seus germans o col·laboradors habituals.
El seu darrer vídeo es va publicar pocs dies abans de la seva mort i consistia en un muntatge d’imatges personals de l’any 2025, amb viatges, moments amb el seu gos i fragments de la seva vida quotidiana. El contrast entre aquest contingut optimista i la notícia del seu traspàs ha colpit especialment els seus seguidors.
Arran de la mort de Genal, nombrosos usuaris i creadors han obert un debat sobre la salut mental en el sector dels influencers. Diverses veus alerten de la pressió constant associada a la creació de continguts, l’exposició pública, la comparació contínua i la dependència de mètriques com els “likes” o les visualitzacions. Estudis recents, com un de la Universitat de l’Oest d’Anglaterra, apunten que aquest entorn pot augmentar el risc d’ansietat, depressió i esgotament emocional.
